Jag blir sorgsen ....

Surdegsbröd, härliga semestrar på Gotland, 
bubbel på en vanlig vardagseftermiddag,
hem som är som tagna ur heinredningstidningar,
inlagda grönsaker, hemkokt sylt........

Allt detta kan man läsa om i alla dessa livsstilesbloggar som finns runt om i
blogglandia.....

Jag känner mig sorgsen över att alla enbart plockar ur russinen i kakan
och lämnar den torra, tråkiga biten kvar...

Orden LYCKA, LEVA I NUET och KÄRLEK är ledord och bäddar in varje 
inlägg i en rosa skimmrande låtsasverklighet ...
Kanske är det en tröst att låtsas att livet är som en ända lyckobubbla,
problemet är ju bara att den för eller senare kommer att spricka ....

Jag är ledsen att behöva säga det men livet består till största del
av den torra tråkiga kakan.......men lite nu och då får man känna
lyckan av ett saftigt och härligt russin :))

Det är MITT liv och jag tänker inte LÅTSAS ....



Va rädd om er, kram.









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0