Små Mirakel

händer varje dag... du har skyddsänglar som hjälper dig hela tiden.
Va mottaglig, ta emot signalerna... för dem finns där oavsett vad du än tycker ;)



Ibland kommer den....smygandes... utan att veta varför...jag letar efter svar i mitt huvud. Hittar inga. Svårt att andas, jobbigt att tänka... e disträ...vill gäspa för att kunna andas.

Jag är stolt över mig själv. och det kan jag säga. för det jag gått igenom för att jag varit stark och modig. För att jag går vidare. för det är inte slut än. Jag kan inte säga gått, det får bli går.

Jag vill ha svar, jag är en sökare som inte hittar ro.

Svaren kommer allt som tiden går, jag vet de .. Pusslet blir större o större, bitarna faller på plats. De får ta den tid de behöver.




Det e ju faktiskt så att allt ordnar sig till slut! Har en tendens att göra det. så va stark. Ta "tjuren vid hornen"...



Va rädd om er, kram.




Mjukisbralla o thissa :) gööött !

Kärlek kan vara så mycket. Vänskap. Blodsband. Ett livslångt möte. Den kan vara lugn och mjuk. Men brinnande vild.

Kärlek är skratt, lycka och glädje och hopp. Kärlek är också tårar, oro och ilska. Den kan stärka och försvaga, allt på samma gång. Den ger vind under vingar. Den är blå, röd och grön och färglägger allting runt omkring. Den är närhet och värme och trygghet och mod. Alltid ny. Vi kan älska en och två och tre gånger. Men kärleken är alltid ny. Helt unik. Stillsam. Men en ständig rörelse, som alltid tar dig någonstans. Fullkomligt och total frihet. Kärlek är Du. Och du, du, du och du. Och vet du vad? Kärlek kommer alltid till den som söker, för kärleken söker ständigt oss.

Men framförallt är det Allt. Kärleken är livet och livet är kärlek. Och så länge där finns kärlek, finns där liv. För utan den är vi ingenting. Utan den finns ingen mening.


Va rädd om er, kram.


Kärlek





Ibland när jag har svårt att somna tänker jag på alla andra som ligger ensamma i sina sängar precis som jag. Det är så fruktansvärt sorgligt att tänka på. Jag undrar vilka som gör det frivilligt och vilka som liksom ligger där och saknar. Saknar något. Någon


Sen tänker jag på alla som ligger bredvid någon. Jag undrar om de ens reflekterar över det, om de uppskattar det så som jag tror att jag skulle göra. Jag undrar om de någonsin tänker på vi som inte har någon. Jag undrar om någon ligger tätt intill någon den älskar och tycker synd om mig. Jag vill inte att det ska vara så. Jag vill inte att någon ska tycka synd om mig. 


Jag skulle vara glad om jag hade någon som ville ligga bredvid mig när det känns som att sängen snurrar eller någon som vill hålla om mig när jag gråter så mycket att jag inte kan stå på benen.

Men jag vet, när jag minst anar de .. så ..




Va rädd om er, kram.


Djup

But in the end you are all alone... lite djup... har Spotify på och känner mig ...

sårbar? Kanske partymusik är en bättre idé???




Jag tänker mycket.... analyserar ännu mer. i det tysta.

man kan tycka att jag delar av mig mycket på min blogg... men faktiskt inte. inte mina innersta tankar och önskningar....




Ibland.. räcker man bara inte till

önskar det fanns fler av mig... snälla Susannor, kärleksfulla Susannor, starkare Susannor och friska Susannor...

ibland önskar jag att man kunde se de in i mina ögon och förstå. Utan ord eller handlingar. bara förstå.

jag vet att det e omöjligt, men man får väl önska....



Va rädd om er, kram.



 


Tjooohoo!!=)

Heeeej gullisar!  Nu är jag hemma och skall blogga igen, ni klarar er aldrig ifrån mig ;))

Jag vill känna livsglädje och se det positiva i tillvaron. Det är en utmaning. Men jag kämpar på och har redan sett resultat. Sinnesro och livsglädje får man inte gratis. Man vaknar inte upp på morgonen och tänker automatiskt att livet är underbart. Det krävs tålamod och upprepning för att komma dit.


På samma sätt kan negativa tankar och handlingar blir negativa känslor. Allt hör ihop och bildar en cirkel. Vi kan själva välja om den ska vara god eller ond. Men vi måste börja någonstans. Och ha tålamod.


Va rädd om er, kram <3





Tbx!



Människor där ute... Jag vill be er om några saker. Försök hitta en liten bit glädje i allt. Hitta inspiration hos andra människor som haft/har det tufft. Försök hitta något positivt i något negativt. Var tacksamma. Le mycket. Ta hand om andra, men ta framför allt hand om er själva - på så sätt kan ni fortsätta ta hand om andra under en längre tid. Le ännu mer. Kramas. Peppa folk, men pusha dem också. Ställ krav! Det innebär att ni bryr er och förväntar er att de kan något och det är en bra sak. Le igen. Tänk ännu mer positivt! Ni är starka. Ni kan.



God natt och sov gott





Va rädd om er, kram.

Bara några rader.

 





Nu ska jag se tvn, o sen GOnight!


Va rädd om er, kram.




Idag skulle jag gärna stänga av känslolivet.

Ärligt talat, ibland blir jag så trött på mig själv.

Vad jag ältar idag...!
Ältar, söker svar, funderar hit och dit på varför??


Känner mig gnatig och tjatig, men alla dagar är inte såna såklart. Men man måste göra saker! Inte sitta själv hemma, det är verkligen skit att vara ensam. Jag vet, men de är inte alltid man orkar .. fast man vill sååå gärna!


Om jag verkar kall så är det mitt sätt att klara detta, det är så jag gör när saker är för jobbigt för att jag ska klara dagen. Jag trycker på off. Jag skulle kunna gråta och skrika och slå nån så jävla hårt, men sån är ju inte jag. Jag känner så, men jag gör ju inte så.


Jag skriver här just nu för att skriva av mig.

Jag vill absolut inte gå med idag i den glättiga skara som skriver att: Livet är underbart!! Kan inte ha ett bättre liv!! Allt är rosa och jag dansar omkring i ett hav av små gosiga fluffiga nallebjörnar! - Sånt kräks jag på (idag). 

Visst kan det vara så också, men inte för mig, och inte nu - inte idag! Vill med förtydliga att jag inte bara går omkring med hängande läpp utan som jag skrivit tidigare, jag har bra dagar också!


O dom kommer de vet jag ..

Snart, jag väntar..


Va rädd om er, kram.


Löööv

Jag behöver lite kärlek   de gör ju underverk mot allt. Även mot huvudvärk, så det kan man ju inte ha som ursäkt längre.... Fast som det är nu så kommer jag aldrig med ursäkter *s* en får passe på o unna sig, om tillfälle bjus ;)


Nä då, jag skojja bara, men alla människor mår bättre av kärlek och närhet det är ju faktiskt en väldigt viktig del av livet....


Kärleken till ens partner är kryddad med lust, kärleken till ens bästa vän är kryddad med tillit, kärleken till familjemedlemmar är kryddad med tillhörighet. En sak som verkligen är sant med känslor och kärlek är att det verkligen ÄR svårt att älska någon helt och hållet om man inte älskar sig själv. Gammal klyscha men så sann ändå.

Vad jag egentligen ville komma fram till är att jag är så glad att jag fått denna insikten, jag tycker mer och mer om människorna i min omgivning ju mer jag gillar mig själv. Japp, så är det! Lite lätta tisdagsstankar...




Jag gillar mitt liv väldigt mycket just nu. Jag har så goa och underbara vänner, jag bor perfekt, min hund mår bra,

mina barn mår bra o är glada.


Blir lycklig av en liten promenad i och se solen lysa i snön.


Hur allt blir sen, det vet man ju inte! Men nuet! Är perfekt



Va rädd om er, kram.


SMS besvikelsen…

Börjar fundera lite. Har jag bara kokat ihop i min egen hjärna att jag har massa vänner eller vad. Jag får aldrig några kuliga sms. Inte ett enda lite porr sms ens ;)

Ja ja får väl skicka till mig själv och hoppas jag inte misstänker vem det kommer från .




Jaha. Det tror faan att man inte hittar kärleken, det är ju hit man ska åka.




-När man tycker om någon, hur vet man att man älskar den?

-Man blir glad när man ser den ...

-Man tänker på den ...


-När man älskar nån är man lycklig ihop med den ...

Så himla enkelt och så vackert



Va rädd om er, kram. 


Mina tuttar .…

Jag har kommit fram till att jag är svinsexig. Nu skall jag förklara för er exakt hur sexig en naturlig mor kan vara.

Ta detta med tuttar till exempel. Stora tuttar är på modet ( eller var det smått som gällde nu jag hänger inte med längre).


För ärligt tänk själva. Hur roligt är det att alltid behöva möblera om med dom innan man kan lägga sig bekvämt när man skall sova. Ligga på mage är ett äventyr bara det. För ofta hamnar minst ena tuttejäveln fel och då får man ont. Skit skoj NOT!

Men om man som jag har naturliga tuttar blir det sällan som man tänkt sig!




Lägger man sig på rygg försvinner pattarna ner i armhålan. När man hör dom skrika: Hallå har du glömt raka dig idag??? känns det så där!



Men jag älskar mig själv.

Mina dagens ord till er blir nog efter detta inlägget:
Älska dig själv precis som du är så kommer andra älska dig lika mycket!

Slå ett slag för att få vara sig själv är vad vi gör idag tror jag. Ja så här blir det ibland när Susanne inte har nåt vettigt att skriva om :)

Hoppas ni haft en skön dag/kväll än så länge.


Va rädd om er, kram.


Tankfulle fjärilen


Detta är den "Tankfulle fjärilen".
För att motta hans belöning får du inte behålla honom utan du måste dela honom med alla som förtjänar ett leende och en god tanke.

 

 


 
Om du inte skickar honom vidare, kommer han att vänta på dig på din kudde - VARJE KVÄLL!

 

 

 

Och det vill du väl inte.......



Det finns en del saker jag inte förstår:

Hur du kan vara så söt?
Du är underbar, hur gör du igentligen?
Dom säger att änglar finns i himlen, men vad gör du på jorden?
Änglar ska väl vaka över oss på jorden?
Din värme, element, var får du all värme ifrån?
Var tar ditt vackra leende vägen när du är lessen?
Varför får jag inte chansen att torka dina tårar?

Ha en underbar lördag alla!



Va rädd om er, kram.


Skyddsängel

Man behöver en skyddsängel varje dag och kväll.




Trötthet som översuddas av pigghet.
Vill klubbas och försvinna bort till drömmarna om en vacker framtid och vakna först när framtiden är nu.


Jag vill krama om hela världen och säga "Så ja. Det kommer bli bra.".
Det kommer väl bli bra?



There is always hope...





tro, hopp och kärlek

Jag är en så sanslöst lycklig människa och jag är så oerhört tacksam över att få känna så som jag gör. Jag är så glad att jag aldrig stängde mitt hjärta och blev kall, något jag önskat så många gånger då mitt hjärta varit i tusen bitar. Jag är så glad att jag fortsatt tro på kärleken och allt det varma och färgglada som finns i världen. Och om jag kan få en enda människa som kanske slutat tro på kärleken att börja göra det igen och våga kasta sej ut och låna ut sitt hjärta till någon en stund genom att skriva detta, så blir jag, om möjligt, ännu mer lycklig.

Ta hand om varandra!
                                                                                      



Va rädd om er, kram.




Hat & Kärlek

Hat & Kärlek kanske man ska tatuera på insidan av armen. Dom två starkaste känslorna. Två helt skilda saker, men väldigt lätt att få fram. Ett enda felsteg, och man kan gå från att älska till att hata på en sekund. Undrar vem som kom på alla känslor?



Kärlek gör ont, på olika sätt. Ibland är det jobbigt, därför gör det ont. Eller så gör det ont på grund av att man tycker om en person så oerhört mycket. Jag har upplevt båda delarna.


Har ni tänkt på hur det egentligen är när man träffar en person och blir kär? Det pirrar i magen, man är lite nervös, man känner sig glad, man anstränger sig och vill vara fin. Det verkar inte finnas några bekymmer.. Men det finns tusen andra saker som jag också har lagt märke till. Man blir glad när man ser personen, man vill vara med den hela tiden och man tänker på den. En person man tycker mycket om vill man vara nära. Man är attraherad av den. Men det handlar inte bara om sex. En person man tycker om kan man bara titta på och tänka på hur fin han/hon är. En person man tycker om vill man lika mycket krama, pussa och visa ömhet för. Man vill visa att personen betyder något.


Det som hjälper oss bäst är att följa hjärtat. Men det kan vara svårt, ibland går det inte fast man vill. Hjärnan vill också vara med att säga sitt. Tyvärr vinner den ibland över hjärtat, och vi står och stampar på samma ställe igen.

Jag är ledsen för detta inlägg. När blev min blogg en sån här töntig plats för massa löjliga och djupa tankar? När blev jag en sån känslig stackare? Det här kan ju skrämma skiten ur vem som helst. Skärpning nu för FAAN Susanne! Äh, nu är jag back on track igen. Konstiga tankar bort, roliga, busiga tankar fram. Japp! Sådär. Nu känner jag mig som vanligt igen. Nästan.







Va rädd om er, kram.


En sann vän struntar i ....





Till er ALLA <3


En sann vän struntar i om du är pank, om ditt hus är ostädat, vad du gjort i ditt förflutna eller om din familj gör en massa tokigheter. Den älskar Dig för den Du är. En sann vän ifrågasätter inte vänskapen fast det kan gå långa perioder utan att ni talar med varandra.


Den som inte ser dig
saknar ögon.
Den som inte hör dig
saknar öron.
Den som inte älskar dig
saknar hjärta.
Och den som inte vill ha dig som vän,
får helt enkelt skylla sig själv.



Va rädd om dig, kram.


feminister ..

Trodde jämnställdhet stod för just LIKA värden men jag hade tydligen fel, det står för att kvinnorna ska ha makten och visa sig "bättre än män".

Vi tjejer är inte bättre än männen, o tvärtom .. så är det bara, vi ÄR olika. Vi är inte lika alls på många plan så varför kämpa för något som är omöjligt att bevisa?

Förlåt men jag tycker inte om alla håriga feminister med fett hår och piercing i tungan och tribal tatueringar i svanken. Jag skulle tycka det var OK om dom kämpade för jämnställdheten, men nu är så inte fallet. Och varför gå runt och hata män och säga att dom trycker ned oss när ni väljer att ligga underst i sängen iallafall?

hähähä

Raka armhålorna och skaffa en bättre sysselsättning för inget blir bättre genom att vara hatisk, och det är diskriminering mot männen genom att "kasta skit" på dom. Så vill NI bli respekterade? Makes no sense.
Jag hatar tjejer ibland och jag reser mig upp för männen. YIHA!


Va rädd om er, kram.


Test!

 Jag värmde upp locktången för skojs skull och testade lite frisyrer. Nu ser jag ut som ett penntroll i skallen.

Undra hur jag ska se ut i morgon? Platt hår? Lockat hår? Sotad sminkning? Naturell sminkning? Tight klänning? Ballongklänning? Högklackat? Pumps? Kuvertväska? Axelremväska? Guldsmycken? Silversmycken? Pärlor? Armband? Halsband? Ringar? String? Hipsters? Svarta strumpbyxor? Hudfärgade strumpbyxor? Färgat nagellack? Genomskinligt nagellack?

AAAAAAAAAHHHHHH!

Ibland skulle jag vilja ha pitt, dra på mig en skjorta och lite gelé i håret...



Va rädd om er, kram.


CHEEESe!

Säg........

 ........omelett!






Va rädd om er,kram.







5 meter till toapapper!!

Alla smiter vi in på handikapp wc:n nån gång när man suttit på Mcdonalds och tryckt i sig käk. När man väl satt arslet på toaringen kommer tanken in " Men vafan, jag når inte pappret" Det verkar som att den där "nödsignalen" verkligen vill bli tryckt på. Hej, kom och torka mitt arsle. Hahaha närrå, så dum är man inte. Fast jag slipper gärna ta några steg för att nå pappret. Seriöst, vad tänker man om de som på riktigt är rörelseförhindrade? Ska de ramla på golvet och sen typ kravla sig till nödsignal knappen och vänta på att någon kommer? Märkligt sätt att fixa en handikapp toa på...




De flesta av oss tycker om att se på när andra kysser varandra även om många inte erkänner det. Man önskar ju att man själv fick vara i en kyssituation! Man blir rätt så paralyserad av att se på vare sig man vill eller inte.



Visste du att: En person tillbringar isnitt två veckor av sitt liv med att kyssas.

92 % blundar i en kyss fast var 5:e tar en tjuvtitt... haha rätt gulligt tycker jag. 

Hjärnan har speciella nervceller som gör att vi hittar varandras läppar i mörker.


Kyss på , vet ja :)))))


Va rädd om er, kram.


Undrar du vad meningen med livet är?

Meningen med livet e att lära sig att älska.. älskar vi ngn så får den personen göra sina misstag men man förlåter dom alltid.. och finns alltid för varandra därmed att man ska kunna lita på varandra... meningen är att alla ska älska alla men de e en näst intill omöjlig sak.. :P men alla behöver ngn..

Om man litar på sin partner får denne göra mycket som han/hon vill.. men! för att komma dit måste förhållandet börja med att båda vet exakt vad den andre gör, frågar mkt vad den andre ska göra på o tänker på, o då e de väldigt viktigt att man är ärlig, och samtidigt tänka mest på varandra, och låta varandra komma först hela tiden.. efter ett tag känner man sig säker med den andre och därmed kan klara sig utan att jämnt hålla koll.




Hmm kärlek e vad? Många tror dom e kära fast dom inte är det. Älskar du livet? Älskar du dig själv? Då kan du älska en annan.



Va rädd om er, kram.




Lördag ..

Saker jag inte gjort idag

  • Fått frukost på sängen
  • Tagit ett fotbad
  • Åkt i väg på SPA
  • Pillat mig i naveln
  • Legat och läst en hel dag
  • Druckit en god drink
  • Haft ohämmat sex på en märklig plats
  • Gått ner i vikt

Men det är en dag i morgon också!


Kroppen består av inälvor och utälvor. Inälvor är till exempel märgen, benen och mjälten. Utälvorna är ofta mer synliga och de kan bytas ut om det behövs. Särskilt på tanter.

Va rädd om er, kram.


if you can dream it you can do it and if you can do it so can i

Fortsätt drömma, hoppas och tro på allt ni vill uppnå i livet. Om ni vill det tillräckligt mycket så kan ni, i de flesta fall, uppnå det. Jag lovar. Viljan och tanken är så stark.

Man kan naturligtvis inte tänka bort cancer eller dylikt. Men även om man har cancer, eller någon annan hemsk sjukdom, så kan man uppnå sina drömmar och leva fullt ut. Då, om någon gång, borde man göra det. Det finns många underbara inspiratörer när det kommer till att ta vara på livet.

Det gäller för oss människor att se det man kan göra istället för det man inte kan göra. Jag är själv lite dålig på det i mina jobbigaste stunder, men jag försöker se världen på det sättet varje dag.

Försök. Prova. Testa. Utforska. Kämpa. Tro. Dröm. Visa vilja.

Världen är en hemsk plats. Eller världen är fantastisk?



Va rädd om er, kram.





Tankar kanske nångång blir till verklighet ..

Jag tror att nu vet jag hur jag vill ha / önskar det i mitt liv och känner sådan otrolig tacksamhet för det jag har och är så förväntansfull på det som finns runt hörnet. Det är jag som bestämmer i mitt liv, det är bara jag som vet vad jag vill ha och vad som gör mig lycklig - och att livet går framåt!


Allt är skrivet i stjärnorna, de är nån mening med allt.
Jag tror på ÖDET .. 


  

Distansförhållanden.. eller leva i misär?

Jag har tänkt på det där med distansförhållanden.. det är absolut inget för mig.. usch så jobbigt.. men vad gör man om man råkar träffa en underbar person som bor några mil bort?
.. jag kan känna så här med många saker.. det finns alltid en dålig ursäkt till att inte göra nånting..


Va rädd om er, kram.


"Carpe diem quam minimum credula postero"

Carpe diem quam minimum credula postero" : De flesta av oss vet vad Carpe diem betyder men hur ofta tänker vi på vad innebörden är och hur ofta tillämpar vi detta varje dag? Rubriken betyder: fånga dagen men lita inte på morgondagen. Problemet idag är att vi ofta tar livet för givet, vi skjuter upp saker vi kunde ha gjort idag, väntar med att hitta på de "roliga" sakerna i livet till helgen eller när vi har planerat semestern.



Varför inte göra motsatsen, tänk så här : Testa med att utnyttja vardagen till att umgås med vänner eller familj, ut och äta, träna, ta en drink eller två på kvällen, se på en film tillsammans, ta en liten biltur, osv. Det finns massor och göra och det är bara du som sätter begränsningarna!



Jag vet att många av er tänker nä detta funkar inte vi har inte tid, men jag säger det finns alltid tid.

Om man vill ..



Va rädd om er, kram.






Kissa på beställning!

Vem har snott ljuset ute? Lämna genast tillbaka det. Upplysningsvis är det inte privat och inte heller tillåtet att dämpa ner det i förtid.

Ja, jag vet att det är vintertid men det ska ändå inte vara så här mörkt så här dags på dagen.









Ett äldreboende har infört kisschema som kvalitetsförbättring. Är det inte bättre att cheferna går ut och jobbar på fältet i stället för att fördriva tiden med att hitta på den ena efter andra dumma kvalitetsförbättringen.

Förbättring för vem är nästa fråga. De äldre har valet att kissa då när tiden erbjuds och kan de inte då får det bli blöja.

Man ska också veta att många äldre äter vätskedrivande tabletter och då kan det gå fort mellan tillfällena man behöver uppsöka toa.

Vi ska inte behandla våra äldre som småbarn utan respektera dem som människor även om deras kroppsliga funktioner inte är på topp. Tids nog så hamnar vi alla där.





Va rädd om er, kram.






Det hjälper inte ..

GÅ INTE PÅ DET.


Dagkräm, nattkräm, halskräm, ögonkräm, handkräm, fotkräm, kräm mot celluliter, kräm för celluliter, massage, ligga med benen högt, lågt, workout, jazzbalett, jogging, jag har ätit grönt, ätit rött, ätit fettfritt. Det finns ingenting jag inte har gjort och det hjälper inte, det ändrar ingenting - hoppa över det!!



Lägg pengarna på parfym, champagne, Läkare utan gränser, leksaker till barn, en ny bil, en bukett liljor, en DVD-box, res någonstans där allting är vackert och vänligt, snorkla bland koraller, dansa med vargar och lamm.
Sov med sminket, låt mascaran rinna ..


Ha så roligt som möjligt så länge det varar.
Att stoppa åldrandet är som att försöka stoppa tidvattnet med lillfingret, jag vet, jag har försökt.
Det finns ingen bromsmedicin mot tiden ..


Va rädd om er, kram.


svammeltankar i racerfart!

Näst sista månaden för i år. Gud vad fort tiden går. Jag hade ju bestämt att 2010 skulle bli ett fantastiskt år och det har det sannerligen varit fram till nu. Därför räknar jag kallt med att det fortsätter så!



Jag förstår inte riktigt
det där med att ha hundratjugotusen tankar i hjärnan
och ändå känns huvudet som tomt
som det e eko...
Hohoho
nej
finns inget där...
uppblåsbarhjärna fylld med tankar av luft
e de det jag lider av????


jag svamlar
jag ska........
jag tror jag ska duscha
ja, det ska jag....

 

 

Min hjärna e väck
kaffet i blodet e lågt
och kunde jag skulle jag sätta in ett dropp
få det snabbt ut i omloppet
så denna lilla seghet pooofa bort!


kaffekkoppar med kaffe e det enda som upptar min hjärna
kaffe
kaffe
kaffe
och medans kaffet brygger ner
sitter jag och funderar
vet det e något jag skulle göra idag
som jag glömt
men hur jag än funderar
så kommer jag inte på det...

nej nu hör jag
det sista rinner ner
:D
mot köksskåpet
fram med koppen
ner med kaffet
och få fart i denna kropp som tillhör mig...

 Va rädd om er, kram.


RSS 2.0