Nu

gör jag ett litet uppehåll här ..


Va rädd om er, kram.


If you have butterflies in your stomach ask them into your heart.




Livet ställde sig i vägen. Stod stadigt framför mig och spärrade den väg jag trodde jag skulle gå. Tog mig i handen och presenterade sig för mina vänner. Det är dags att gå nu för henne, sa livet. Dags att ändra planerna.


Trodde jag hade en karta och plan ....


Men jag går än ...






Va rädd om er, kram.


Tankarna som maler ger mig ingen ro.

Har inte gjort något vettigt alls idag….

Jo varit ute o gått efter skoterspåret med min hund, solen sken o bra musik i lurarna.

Är grymt nervös över min framtid.

 Känner mig lite nedstämd. Känner mig som Bambi på hal is.

 Vet inte vart vindarna för mig. Vet ingenting.

Jag trevar efter något att hålla fast vid. Men allt runt omkring mig ger vika.

 Rädsla, tveksamhet och förvirring.

Jag vet inte vad framtiden har att komma med.

 Det skrämmer mig…








Va rädd om er, kram.


kärleks dag och allt.....





Ibland - jag vet inte alltid varför - tar det bara stopp. Trots att jag vill, och trots att jag har möjlighet så går det bara inte. Mörkret tar över och orken packar ihop och tar semester.

Så har det varit ett par, tre dar nu.


Känner en rastlöshet och en innerlig önskan att "göra" något. Att ändra något. Att sparka igång "livet" som gått i stå.


Kom igen nu. Dags att kliva ut ur dunklet och ge mig en chans. Nu ska jag lära mig att stråla igen.



Va rädd om er, kram.




Jamen





stoppa tiden ett slag.

Ibland behöver man de en stund. bara vara.


Iband är det helt enkelt inte inte roligt att skriva


Så jag gör inte det...kanske sen!



Va rädd om er, kram.



Stark ...




Jag har gått igenom en hel del i livet och överlevt! Jag är stark för jag känner till svaghet, jag har medkänsla eftersom jag har upplevt lidande, jag lever för att jag är en kämpe, jag är klok eftersom jag har varit dum, jag kan skratta, för jag har känt sorg. Jag kan älska eftersom jag har känt förlust. Jag är en stark människa som har ridit ut stormen, men ändå älskar att dansa i regnet ♥






Va rädd om er, kram.

Jag lever (alltid) på hoppet

Livet blir inte alltid som man tänkt sig eller som man drömde om när man var yngre

och fantiserade om hur det skulle bli.

Det kan bli bättre än man trott…

eller kanske annorlunda eller kanske betydligt kämpigare än man anat.


Det är märkligt hur livet kan vara så fullt med glädje och sorg, oro och längtan.

Ibland kommer man till vägskäl i livet och det är dags att välja åt vilket håll det ska gå.

Man borde uppskatta livet mer än man gör…inte ta det för givet!

Va rädd om er, kram.

Pappa

Snart 4 mån.  Samma frågor, samma sorg. Varför? Tänk om..?

Ikväll tänder jag ett ljus för dig.

Jag föreställer mig dig i himlen och jag känner att du inte har ont längre.

Du ler .. Du är fri!

Du skulle inte behövt försvinna.


Tänk om du varit hemma imorn när jag kommer hem ..

Vilken glädje, vilken känsla.

Men nej .. mamma är där o jag vet att hon gläds för att jag kommer hem.

Men .. du saknas, o kommer alltid att göra de i hela mitt liv


Mina tankar slutar aldrig snurra runt.

För du dog och är borta.

Var är du nu, pappa?

Jag älskar dig<3




Va rädd om er, kram.




Brev ..


Djupt inne i en skog
finns ett hus.


I huset är ett rum,
i rummet ett skåp.


I skåpet finns en hylla,
på hyllan en låda.


I lådan ligger en ask,
i asken ett brev.


I brevet finns det ord
i orden är kärlek.


Kärleken är glömd,
djupt inne i en skog.....




Va rädd om er, kram.

Tomt!

Jag har varit svajig det senaste.
Istället för att vara glad och på topp bär jag lätt brännande ångest.

Man tvingas inse att livet kan krumbukta ganska rejält.
Det kan samlas på, torna upp sig, tippa över.

Vad man tar förgivet slits ur händerna och världen omformas för att aldrig bli densamma.
Förmodligen borde jag sortera bland tankarna.

Som det är i skallen nu, så vill jag inte ha de ....





Va rädd om er, kram.

Det ar som det ar och blir som det blir …

Man  ska kunna skriva orden ”jag minns” och så skall minnena ramla över en … huller om buller … om vad som helst. Det glömda minnet lär dyka upp.


Jag försökte …

- Jag minns, jag minns … jag minns …

- Jag minns  …

i n g e n t i n g



Skit samma. Det är för att hela jag är upptagen av annat än att minnas. Så mycket känslor och tankar att några minnen inte kan tränga sig förbi.

 

Jag är blockerad  :(





Va rädd om er, kram.





Vackert med snö på träden.

Jag raderar för er skull. Tar bort sånt ni aldrig borde ha läst. Tar bort sånt som gör ont. Men under tiden jag tittar tillbaka hittar jag så mycket vackert, så mycket som har kvalitet, som jag är stolt över. Så jag behåller det. Det fina. Det bra.


Va rädd om er, kram.

Be yourself never try to get someone to change you!

Va rädd om er, kram.

Jag hade några kvar sen jul ..

Det är så himla gott,  med skumtomtar. Och de är ju så himla goda och mumsiga också, det är svårt att hålla sig och bara äta 34-35 stycken.

Men idag såg jag något äckligt; en av tomtejävlarna har inte tvättat sig ordentligt i skumskrevet, för där låg plötsligt en SVAMP!? :(

Skum tomte med svampskrev

Va rädd om er, kram.

RSS 2.0