Klagomål

brukar jag inte ägna mig åt så ofta , men nu måste jag bara säga min mening!

Vem uppfann sommartiden?

Min lekamen klarar inte av denna omställning och har aldrig gjort. Nu sitter man här trött och har svårt att vakna kl. är ju bara 7 egentligen. Härligt halvår man har framför sig genom att tvinga sig upp en hel timma tidigare.....

Äh, det är bara att bryta ihop, bita ihop och GILLA läget! Vara glad för att det bara är en timme, kunde ju ha varit två!!!!!


Solen skiner ju så en riktigt go dag till Er!

Va rädd om er, kram.


Bloggen anropar...

MIG!

"Jag har inga gränser i mitt hjärtas land..."
Plötsligt finns bara den där totala känslan av lycka inuti mig.

Kärleken finns överallt omkring oss.
Den är en kraft så stark att vi nästan slås omkull av den.

Kärleken övervinner allt.
Kärleken utmanar.

Störst av allt är kärleken.

Nu tror jag att jag kom på något mer att skriva om när det gäller kärlek
Inte idag. Men en annan dag.


Va rädd om er, kram.


Ett leende kan göra en hel dag

En människa som kan le, tror jag har nyckeln till kärleken. Och ibland, kan i alla fall jag, upptäcka att ett leende sprider sig av sig självt i mitt ansikte. När jag tänker på något vackert minne, eller ser ett litet nyfött barn. Eller en hundvalp. Då kommer leendet av sig självt. Och det känns en värme i luften.

Jag tränar mig ibland medvetet i att le. Jag ler för mig själv när jag är ensam hemma. Jag ler medvetet mot främmande människor jag möter. För jag har själv känt att ett leende från en främmande människa ibland har förändrat min dag. Gett mig hopp. Gett mig värme i mitt bröst. Jag har blvit sedd. Och en annan människa blev samtidigt sedd av mig.
 





Va rädd om er, kram.


Förändring

Förut trodde jag att förändringar var av ondo. Samtidigt som jag ville att allt skulle röra på sig så jag inte kom i stillhet och kände alla de där känslorna som jag var så rädd för att känna.

Så rörde jag mig genom livet. I rörelse. Fastfrusen. Som vinden. Som ett berg.

Jag vet att allt ständigt förändras.

Jag låter livet föra sina förändringar in i mitt liv.

Jag är inte rädd för det längre.

Jag gör andra val nu. Och kallar dem kärlek.

För att jag är rädd om mig själv.


Va rädd om er, kram.


Min natt

måste ha varit intensiv, jag är vråltrött.

Det jag minns är att jag varit på stor loppis i en skolaula där folk sprungit med sina saker mellan raderna i hopp om att någon ska nappa.

Utöver detta har det spelats blues på scenen och DÄR har dom bett lilla Susanne att ställa upp och sjunga!

Helt plötsligt hör jag mej själv klämma i med:

I feel good, you know that I would.

I feel good, you know that I would.

So fine, you´re mine, uh uh uh uh.....

Nu hoppas jag att inte Sanna fått ta del av min ljuva stämma ..







Va rädd om er, kram.


Varning!

Du har säkert hört talas om att människor blir bortförda och får sina njurar stulna av organtjuvar på svarta marknaden.
 
Jag har råkat ut för något liknande...
 

Mina höfter stals från mig över natten för några år sedan. Jag gick till sängs och vaknade
upp med någon annans lår! Ja, det hände bara sådär snabbt. De nya låren hade konsistensen av havregrynsgröt. Vems lår är det och vad hände med mina? Jag tillbringade hela sommaren med att leta efter dom. Till slut, arg och sårad, hann jag inte mer än resignera och acceptera att jag för alltid skulle fortsätta mitt liv i jeans förrän tjuvarna slog till igen!

Min rumpa var nästa offer. Jag vet att det var samma gäng eftersom dom gjorde sig besväret att matcha min ända med låren, som dom snott redan tidigare. Men min nya ända hade dom satt dit minst 1½ decimeter längre ner än mitt original! Nu förstod jag att jag skulle bli tvungen att ge upp jeansen till förmån för långa kjolar istället.

För två år sedan insåg jag att även mina armar blivit utbytta. En morgon när jag  fönade mitt hår blev jag vettskrämd över att se ett gäddhäng på min överarm dingla fram och tillbaka takt med hårborsten jag använde för att föna mitt hår. Det var riktigt läskigt - min kropp har blivit utbytt en del efter en annan.

Vad skulle hända härnäst?
 
När min stackars hals plötsligt försvann och jag istället fått den ersatt med en kalkons, bestämde jag mig för att gå ut och berätta min historia. Kvinnor i världen, vakna upp och känn lukten av nybryggt kaffe! Det kan vara sistagången Du använder Din ursprungliga näsa! Dom där plastikkirurgerna använder riktiga implantat och kroppsdelar som dom stulit från Dig och mig! Nästa gång någon Du känner berättar om något dom lyft - titta noga igen och ta för sjutton
reda på från vem! Var det från Dig?

Detta är ingen bluffvarning. Det här händer kvinnor dagligen! VARNA DINA VÄNNINNOR!

P.S. Förra året trodde jag någon stulit mina tuttar. Jag låg på sängen och plötsligt var dom borta! Men när jag hoppade ur sängen kunde jag dra en lättnadens suck - dom hade bara gömt sig i mina armhålor medan jag sov. Nu har jag dom gömda innanför linningen i mina byxor.






Va rädd om er, kram.


Tjoho, det är ny vecka!

 





Att dejta sig själv är förmodligen det mest tillfredsställande sättet att dejta på. Du vet från början att du ger dig in i en relation som kommer att bli långvarig. Du behöver inte oroa dej för att bli bedragen. du får alltid välja restaurang och TV-kanal. Du vinner varje gräl och behöver aldrig ligga vaken otillfredsställd.....

Hur man dejtar sig själv med stil och känsla:

 

* överraska dig själv med små oväntade presenter - en flaska årgångschampange, en röd ros på nattuksbordet

* unna dig själv lite nya sexiga underkläder

* när du får syn på din egen spegelbild i ett skyltfönster - flörta ohämmat!

* köp blommor till dig själv varje vecka!

* planera roliga weekendresor till romantiska ställen.

* viska vackra ord rakt ut i luften och vänd dig sedan om blixtsnabbt så att de hamnar i ditt öra.

Man kan även gå ett steg längre, som Regina Lund, och helt enkelt förlova sig med sig själv.....

 Va rädd om er, kram.


Tänker ..

 

 

Om du ser tillbaks och tänker
Att du gjort så gott du kan
Om du letar efter nyckeln
Du redan håller i din hand
Så ångra ingenting
Aldrig nånsin någonting
Du är speciell
Du passar mej precis
Allt brokigt som är du
Så operfekt på något vis
 

Va rädd om er, kram.


If ..




Va rädd om er, kram.


undrar över den där Amor....

Hur kul vore det inte att praktisera där nån gång? Hur tänker han när han ser par och hur lyckas pilarna träffa där dom ska?  
Att en person blir attraherade av en annan det händer ju titt som tätt men att då den som hjärtat klappar lite extra för har samma smak och faller den med, det är ju mirakel på hög nivå.......

Kan det va så att det hänger kärlek i luften, det är vår och amor lämnar idet och jobbar för högtryck?



Va rädd om er, kram.


Det finns alltid det som är värre

En far gick förbi sin sons rum och förvånades över att se att det var så fint städat och att sängen var bäddad.

fick han syn på ett kuvert som låg på kudden, adresserat till

'FAR'

Med onda aningar och nervösa händer öppnade han kuvertet och läste brevet från sin enda son:

 

Kära Far!

 

Det är med stor sorg jag måste skriva till dig.Jag var tvungen att sticka med min flickvän, för jag ville undgå en scen med Mor och dig.Jag vet att du och Mor fortfarande tar mig för ett barn, men Far, jag är alltså 17 år gammal och jag vet hur jag skall ta vara på míg själv.

 

Jag har funnit äkta kärlek tillsammans med Susanne, och hon är bara så söt. Men jag vet att du aldrig skulle vilja ha henne med på familjekort på grund av piercingarna, tatueringarna och hennes inte så fina kläder och för

att hon är så mycket äldre än mig. Också för att hon har fem barn, varav hennes yngsta dotter är i min ålder.

 

Men det är inte bara förälskelse. Far, hon är gravid med tvillingar!Susanne säger att vi kommer att bli väldigt lyckliga tillsammans.  

Susanne bor i en campingvagn ute i skogen, och hon har tillräckligt med ved för att hålla oss varma över vintern.  

Vi delar så många drömmar om framtiden. Far, hon säger att hon ska köpa massa dataspel till mig. Susanne älskar barn. Alla henens barn har olika pappor, men hon säger att med mig är det annorlunda. Far, jag vet att vi kommer att vara tillsammans för alltid. Susanne säger att jag är mycket mera man än de äldre killarna hon har varit tillsammans med. Är inte det sött?

 

Susanne har öppnat mina ögon för att hasch faktiskt inte är skadligt.Hon är en businesskvinna eftersom hon odlar sin egen hampa och säljer det för att försörja sin familj. Susanne är duktig med pengar; hon byter lite av sitt hasch till kokain och ecstasy med grannarna. De andra som bor i skogen är också företagsfolk.

 

Under tiden kommer vi att be om att vetenskapen finner en kur mot AIDS, så att Susanne kan få det bättre i framtiden.  

Du skall inte vara bekymrad för mig, Far. Jag är väldigt lycklig! En vacker dag är jag säker på att vi kommer och besöker er, så ni kan få se era barnbarn och mina styvbarn.

 

Med vänliga hälsningar,

Er son

 

P.S.

 

Far, inte något av det ovanför är sant. Jag är hos Kalle. Jag ville bara berätta för dig att det finns värre saker i livet än betyget som ligger i skrivbordslådan.

 

Ring mig när det är säkert för mig att komma hem .



Va rädd om er, kram.


Jag vill

Ikväll är mitt bröst ett stort, svart hål.
Det känns så.
Bottenlös sorg.
Svek.
Jag känner mig sviken.
Det känns så mycket att det blir tomt.
Övermäktigt och domnar bort.
Lämnar ett stort, svart hål efter sig.


Jag skulle vilja förstå.
Jag skulle vilja ställa hundra frågor.
Jag skulle vilja ha ärliga svar.
Jag skulle vilja vara lugn.
Jag skulle vilja ha.
Jag skulle vilja vara herre på täppan.


Om jag ler.
Hela tiden.
Då ser det ut som om allt är bra.
Då är allt bra.


Va rädd om er. kram. 




Tänk va härligt , snart sommar

... o de blir jobbigt att svettas, stressa ihjäl sig med grill och strand, bränna sig i solen, slåss mot mygg, knott och getingar, vara tvungen att blotta sina fula bleka ben med åderbråck, raka bikinilinjen var enda jävla dag, aldrig få vara bakfull när det är dåligt väder för den förbannade solen skiner ju jämt. Utom på midsommar då, men gärna dan efter när man är bakis och bara vill ligga i sängen och spela död. Då lyser soljäveln.

Är det verkligen bara jag som längtar? Det är en jävla stress att vara glad och utomhus för solen skiner ju. "Sitter du inne när det är så fint väder?", "Måste ta vara på dagen", "Måste pressa i solen så jag får cancer.", "blablabla.....mummelmummelmummel",  "Måste bli brun så man ser att jag är en friskus.", "Det måste se ut som att jag har ett viktigt liv". "Jag måste ligga här på stranden och få den jobbiga solen i ögonen och ha de mysigt." För det är underbart att ligga i solen som en strandad Titanic.






Va rädd om er, kram.





jOråMenSåAttSåKanDeVara

Nu är strax denna dag förbi. Förbi och förbi vet jag inte, förhoppningsvis har det varit en dag vilken jag tar med mig något ifrån. Något bra som jag vill komma ihåg eller någonting sämre som jag kanske tar lärdom av. I vart fall hoppas jag att denna dag har gett mig något som gör att den liksom finns kvar.

Imorn sticker jag bort några dar .. o de lär jag mig säkert nåt nytt på.

Va rädd om er, kram.



.............

Det tar 7 sek för maten att passera från munnen till magen.

En människas hårstrå kan hålla för 3 kg.

Längden av penis är tummens längd gånger tre.

Lårbenet är hårt som betong.

Kvinnans hjärta slår snabbare än mannens.

Kvinnor blinkar två gånger mer än män.

Vi använder 300 muskler bara för att hålla balansen när vi står.......

Kvinnan har läst hela den här texten.

Mannen tittar fortfarande på sin tumme...





Va rädd om er, kram.


Olust

Allmänt olustig dag.
Blablabla. Orkar inte med mig själv!
Vaknade astidigt idag igen! Så tråkigt.
Idag ska jag vara hemma hos min hund. Inte för att hon bryr sig, ligger bara och sover, men ändå.


Känns som det bara är elände jag skriver om. Men så är det för tillfället, elände. Men det blir bättre, det vet jag.

Måste ta mig ut och köpa kaffe...men jag drar ut på det. 

Nej fy, har ingen ork eller lust alls idag. Återkommer ..


 

Va rädd om er, kram.


RSS 2.0