En liten brasa vore inte fel...

Fryser och tittar ut i mörkret och regnet. Det känns som läggdags, klockan är över 23.00. Flisan sover, och jag borde väl passa på jag med, för direkt pigg kan jag inte säga att jag är. Fast det är det i och för sig sällan jag är.
 

Skulle vilja ligga i en mysig stuga framför en brasa och dricka vin och lyssna på musik... Men Flisan skulle säkert välta vinglaset, snubbla och nästan ramla in i elden och så är det med den saken! Jag har det inte så illa här heller. Nu ska jag tända några värmeljus och lysa upp min dystra tillvaro med. Fast ärligt talat så känns den inte så dyster ut för tillfället.

Inte vet jag vad som kommer att hända, men det var väldigt längesedan jag slutade planera inför framtiden. Drömma kan man ju alltid. Ingenting blir ändå som jag tror, så jag får väl vara tacksam över mitt "spännande och oförutsägbara liv som helt saknar röda trådar och målsnören att spränga..." Någon ska väl leva så också! Och den där någon - det är väl jag det, verkar det som!







Va rädd om er, kram.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0