Sköna filtar ..




Några människor kommer in i ens liv & blåser omkull dig. Andra lämnar dig när det blåser som värst. Men några kommer som en lugn sommarvind, och smyger sig omkring dig som en skön filt. Dom kan vara borta under långa tider, men dom kommer alltid tillbaka. Så tag vara på dessa människor. För det är dom som hjälper dig igenom stormarna.




Orden för dagen ... oro och glädje. 

 
Sitter här vid köksbordet och försöker hitta bokstäverna som jag behöver för att skriva om dagen. Det går trögt, ska jag säga... och jag pausar här för att koka mig mer kaffe.

Dagen idag... och så blir det stopp, och jag vet inte mer vad jag ska skriva. Å hur jag ska skriva. Jag skriver en halv mening, och så suddar jag... skriver en ny halv mening... och suddar igen... skriver ett ord... suddar... och så där har jag hållit på en bra stund nu! Vad är det för fel???


Å jag märker ofta hur jag försöker balansera viljan att förgylla verkligheten med viljan att ärligt försöka berätta hur det är... och så blir det något slags mellanting.
Som om jag nästan ber om ursäkt för att det är som det är... svårt.


Nu får det iallafall bli som det blir...



Va rädd om er, kram.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0