Längtar .. bort ..

Jag packar min väska i fantasin. Lätt. Inga tunga gamla jackor.Tandborste, bikini, tunna sommarklänningen, lätta sommarskor. Försiktigt, tidigt på morgonen smyger jag ut genom dörren. Låser om mig. Ger mig av.

På semester. Till ett lugnt ställe där jag blir serverad stor frukostbuffé varje morgon. Hela dagarna ligger jag på stranden och lyssnar på vågorna. I skuggan under ett parasoll. Vinden smeker min hud. Solen kysser mig.

På kvällarna sitter jag fortfarande vid vattnet. Ser mot horisonten. Hör måsarna skrika, drar upp knäna, drar in luften från det salta havet i mina lungor. Hämtar livskraft.

Ser solen rödskimrande sänka sig i vattnet. Somnar med den härliga doften under den stjärnklara himlen.

Jag längtar efter att få resa bort .. till nåt annat ställe.






Va rädd om er, kram.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0