Gräslig tisdag!



Tro vad jag ska hitta på för nåt att roa mej med idag då?
Är hur lös å ledig som helst. Inga måsten som kräver sitt.
 
Har hela dan till mitt förfogande.. å kan göra precis ALLT!
Eller ingenting alls? Hela härligheten ligger där.. mitt framför fötterna .. å bara väntar på att jag ska behaga vakna till ordentligt å kliva på. Som en stor, grön gräsmatta.


Lite sol å trevligt sällskap på det här oxå.. så skulle den här dan kunna bli riktigt fulländad? =o)

Men jag är inte så knusslig. Bara det faktum att det är SOMMAR  räcker gott å väl. Det gör livet till en alldeles väldigt trevlig plats att befinna sej på.

 Så efterlängtad tillvaro.. med gassande solsken dagarna i ända såklart..
 
Knirrande bryggor.. å den där luftmadrassen som tar en hel evighet att pumpa.
Nyplockade jordgubbar med mjölk.
Mjukglass med chokladströssel som droppar å kladdar ner allt. 
Irriterande oemotståndligt.. precis som en klåfingrig ettåring.
Brännässlor. Sköna sandaler. Herrar i hagen.
Flugorna som tanklöst dränker sej i saften. Skrubbsår å punka på cykeln.
Ljumma kvällar. Klänning å solblekt hår. En kall öl.
 
Nån att hålla i handen på vägen hem.
Kanske lite hångel på parkeringen. Varför inte bakom knuten? Eller vid dörren!
*hmm* Vid närmare eftertanke går det nog bra nästan lite överallt faktiskt?

*skrattar*

Japp. Allt det där vill jag ha!
Fästingar å broms o sånt däremot kan få husera fritt bäst dom vill på vintern istället. Då vill jag ändå inte vara ute..







Va rädd om er, kram.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0