Lotteri!

Ibland undrar jag om jag inte föddes in i fel generation. Men nu är det ju som det är. Jag fortsätter troget min  omoderna kärringbana och håller kärringarnas fana högt.


En stor finne på kinden. Som om ungdomen var på väg tillbaka. Och det kanske den är.
Mitt ansikte blir mer och mer intressant. Ungdomsfinnar, bekymmersrynkor och oönskade hårstrån som helt plötsligt växer fram över en natt. Kanske kan använda mig själv i någon form av lotteri .
Typ gissa åldern, och så kan man vinna en halv gris eller ett kilo choklad eller vad det nu är man brukar vinna. Vet inte så noga, har aldrig deltagit i något liknande. Men nu är det dags. Gissa åldern på tanten och vinn en gris! Ett sådant förslag måste ju bara gå hem i stugorna. Eller?





Va rädd om er, kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0