Om vänskap



”Din knackning. Ditt ansikte i fönstret.

Jag behöver inte rusa omkring och skyffla saker under kuddar.
 Jag behöver inte ha dåligt samvete för att strykkläderna dinglar på stolen.

 Jag behöver inte tänka på de finaste kopparna.
 Jag behöver inte ursäkta mig 
att det bara finns kaksmulor kvar.

”Kom in. Jag ska sätta på kaffe. Nå – vad har du för nytt att berätta?”

Orden är Charlotte Grays, klippta ur boken ”Vänner!”


 När man är riktiga vänner,
 då kan man träffas precis närsomhelst – och hur som helst.
 Vi behöver inte styla oss inför varandra, varken fysiskt eller mentalt.

 Håret får spreta på alla håll, t-shirten får vara skrynklig.
 Och framförallt: vi  får vara ledsna, arga, besvikna eller uppgivna.

Vi behöver inte ha 100 sprudlande idéer med oss
eller nya reseskildringar ifrån senaste,
lyckade semestertrippen.
 
Livet går inte på räls.

Riktiga vänner delar på allt – det är liksom det som är finessen!






Va rädd om er, kram.



Kommentarer
Postat av: jan

är så kloka ord det är så jag vill ha det

2011-08-09 @ 20:59:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0