Vårspring

Förutom våren kanske det är en annan sak som gör livet lätt just nu ....  Tänk om man kunde tappa det på flaska till en regning, ensam dag. Sött och kittlande som sockerdricka men berusande som tequila. 
När man är ute i solen blir man också påmind om det försommartecken man icke uppskattar. Den obehagliga doften av upptinad mylla blandad med blöt hundskit....Men av skit blir det blommor så det är väl bara att hålla andan tills dess.


Vad ni än gör så gör det i solen!



Om jag fick välja.. Kanske drömma lite så skulle jag ligga under ett stort randigt parasoll på en oändlig sandstrand där vågorna väller in, lite för stora för att jag ska våga gå i men ändå lockar tanken. Jag skulle ligga och läsa och emellanåt slumra för att vakna en stund och se att solen ligger vid horisonten.

Eller så skulle jag hyra en liten stuga på landet, palla äpplen på grannens tomt efter att mörkret lagt sig. Baka paj och sitta på verandan med en stor filt.. Äta paj direkt ur formen, dricka kaffe och tänka “Fan, ibland har man det bra alltså”



Va rädd om er, kram.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0