När det våras.....



.. kunde inte låta bli...










Så många som far illa.
Så många som mår dåligt.
Så många som inte orkar mer.
Så ofta det låter: Skyll dig själv.

Du är svag. Det är ditt eget fel.
Svag är man INTE i Sverige år 2011, då får man banne mig skylla sig själv!
Så sägs det.

Och tacksam ska man vara. Och tänka positiva tankar. Och Le. Och Vara glad. Ha rätt attityd.
Följer jag inte detta koncept är det mitt eget fel om jag klappar ihop.

Jag styr själv mitt liv. Jag väljer själv.
Så sägs det.
Hur många väljer själva att bli sjuka? Arbetslösa? Osv ..
Förr var det Gud som bestämde, nu är det självhjälpscoacherna.


Va rädd om er, kram.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0