Kärleken ser inte med ögonen .. utan med själen.

När vi blir kära..förälskade..handlar det om ren kemi..Händer en massa saker i vår kropp.. i vår hjärna rent kemiskt…Vi blir höga av kärlek..Det här tillståndet varierar väldigt mycket…ibland går det över på ett par dagar…till att sitta i flera månader…Men vad händer när förälskelsen går över?  Har det inte vuxit fram andra starkare känslor.. ja då söker vi vidare efter den rätta
Ibland tror jag vi blir kär i själva kärleken..Vi jagar den där ljuva..härliga känslan..när ingenting annat spelar någon roll När vi känner att vi lever med varje fiber i vår kropp..Vi blir beroende av förälskelsens rus
Men hur vet vi då att detta är kärlek? Klurigt…jag har inga raka svar.. När går förälskelse över i kärlek? Jag vet inte…Men däremot vet jag att det är enorm skillnad på förälskelse å kärlek
Så när någon frågar mig idag..vad är kärlek.. Då svarar jag som barnen det är när man tycker om någon jättemycket… Min cirkel har slutits!
Hur har ni det med kärleken idag?!








Va rädd om er, kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0