Ett stolt pucko

Ett stolt pucko
Eller...
Världens bästa karlsson fast jag heter ju inte karlsson
Eller...
En Mullinuff en sån har jag alltid velat vara
förutom tupp då
å
en elefant ibland

Le åt livet
å
livet ler mot dig
Det mörker Du ser
gör att stjärnorna märks lite mer

Om man söker efter regnbågen så får man räkna med lite regn
vem bryr sig att det har kommit gul ketchup
jag vill ha blå
Om du inte vet vart du skall
spelar det ingen roll
vilken väg du tar...

Alla vill till himlen å åka limosin förstås
MEN
Jag ska faaaaan till månen å dricka öl
är jag inte här
så är jag kanske ute å gör snöänglar eller åker pulka
å det spelar ingen roll om snön försvinner
ingenting är omöjligt

Jag har lärt mig att längta är bättre än att ha
För man saknar inte sånt som man har
Glöm aldrig att en kullerbytta i snön kan vara ganska kul
om man inte vet vad man ska svara
kan man alltid säga HEJ DÄR å le
det kommer man långt på
Vad är det som gör att man säger saker
 man inte förstår

Har ni aldrig funderat över
maskrosornas inre skönhet?



Va rädd om er, kram.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0