Väg..

Måste ju säga att många gånger i min vardag så kan jag stanna upp och säga att livet är på topp. Jag kan gå runt och må prima. Men ibland så dras det en hel del negativa vibbar in i livetsvisa och det kan slå ner mig lika hårt. Vill tro att det är andra som tillför denna negativa energi in i mitt liv. Vill inte tro att det är jag som drar till mig den. De senaste dagarna har innehållit lite dålig energi. Men det som glädjer mig är vetskapen om att jag faktiskt vet att "efter regn så kommer solsken" allt som oftast stämmer även hur jävla klyschigt det än låter.



Det bor en alldeles särskild sorg i att se en människas behov och samtidigt förstå att du inte är i stånd att tillfredsställa dem.

Jag  iakttog det som skapade hans hunger och samtidigt hans lidande. Det var hans. Inte mitt. Jag såg hans enorma behov av bekräftelse och accepterade att jag  aldrig någonsin skulle klara av att försöka svara upp mot det.

Hans väg var inte min.






Va rädd om er,kram.






Kommentarer
Postat av: Ewa

Klokt skrivet som alltid. Och som vanligt får det en att tänka till, se på sin egen situation och nicka instämmande.

2010-05-24 @ 15:41:38
Postat av: susanne

Tack ..

Ja de kan nog va att man känner igen sig .

Men solen kommer Ewa, även till oss <3

2010-05-24 @ 15:47:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0