Ett stort paket

Det ingår så mycket i det här paketet som är livet. Så många saker man gärna vill vara med om, eller så gärna vill slippa ens höra talas om. Så mycket att uppleva, känna, längta efter, smaka... listan är lång, oändlig. För varje smak man har upplevt vill man smaka en ny eller smaka igen.


Varje känsla är ny fast man redan har haft så många; det tar inte slut. Så många möten av nyfödda eller gamla. Okända som kommer en så tätt inpå livet man inte trodde var möjligt.


Ibland blir jag så trött på mig själv. För att så mycket rör sig i huvet på mig, för att så många små händelser som får mig att skratta, poppar upp, för att så mycket som borde komma ut ur fingrarna stannar i sinnet i stället.


Men ändå, är det inte just där det borde vara? Kännas, upplevas...



Ibland finns det känslor som är svåra att uttrycka i ord. Rentav omöjliga.


Och så finns det ord man gärna vill säga men som är så starka att man blir rädd att ens tänka dem.


Fast de känns i hela kroppen.





Va rädd om er,kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0