Bara vara

Har haft en mycket lugn och skön dag idag. Och vad härligt det är att bara vara i nuet – utan press på något eller så. Mycket trevlig fest igår med härliga människor. 

Vad i livet mer kan man begära?!

FInns ju iofs massor   men det kommer tids nog.. Ja jag är fröken hemlighetsfull, och förblir det här på bloggen! Alla har inte med mitt liv att göra! Ah! Ok då! Jag säger bara en sak om en av mina tankar! - Livet är underbart just nu och vill aldrig att detta ska ta slut! 

Nuförtiden gråter jag bara lycko tårar och ser en framtid som är ämnad mig! En framtid som både är oviss men samtidigt bland det mest njutbara med! Framtiden blir den den blir... Den rena sanna kärleken är det jag behöver, ett sant hopp om ett livslångt förhållande till den dagen man kastar in handduken! Dessa saker förtjänar jag till fullo, det vet dom som kommit mig nära och känner mig som handen i handsken.

Så för den/det som vet vad dessa fragment handlar om.. Kan vara historia, kan vara fragment från dagen jag startade denna blogg! Nutid är nu! Jag lever i nuet och inte det förgågna.. Mycket i det förgågna skadar mig mer än det någonsin gjort nytta! Däremot finns det possitiva saker jag aldrig kommer glömma, dom negativa har jag lämnat därhän och tagit distans ifrån! Men dom som  läst denna blogg sen jag startade denna har nog kanske ett hum!

Ett hjärta har många rum, men bara plats för EN som kallas kärlek, partner och det som kallas definitivt den sista man kommer bli i steg förälskad, kär, skapa ett förhållande, bygga det som ingen annan kommer få chansen göra med en, skapa ett liv tillsammans, sitta på samma parkbänk tillsammans när man är gammal!


Detta var det jag behövde tömma ur... Sen om dessa meningar har några som helst anknytningar till något spelar ingen större roll! Jag har 51 år av mitt liv att försonas med.. Och inga av dessa saker kommer jag någonsin kunna reda ut, rätta till, få förlåtelse för mot dom jag gjort orätt mot, eller annat som jag bär inom mig..  Alla har vi en ryggsäck här i livet som innebär både possitiva som negativa saker!

Vissa saker i livet får man altid bära med sig även om man vill eller inte! Ärr som både är synliga i form av märken på huden, ärr som finns inom ens personlighet, ärr som finns i en tankar, ärr som finns i form av krossade hjärtan.. Ja ärr på alla dess olika plan och slag!

Enda man kan göra är att försonas med dom och gå vidare och påvisa att man är både värd bättre, precis som man kan påvisa för andra att man faktiskt har förrändrats till det possitiva på alla dess plan!

Jag är allt possitivt just nu..  Så jag fångar stunden, jag fångar känslan och låter den ta över och njuta av den till fullo!






Va rädd om er,kram.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0