Tidig fredag morgon

God morgon världen. Ännu en dag där man fick vakna upp levande.. Ja iof kan man ju inte vakna upp död men ni fattar nog vad jag menar ; )
Satan va jobbigt det är att vakna mitt i natten och inte kunna somna om.. Vaknade vid 3 första gången och kunde somna om (trodde jag) men vaknade igen 40 minuter senare och har varit vaken sedan dess.Det är så typiskt att man inte kan sova. Så typiskt att när man skulle behöva det så vill inte kroppen sammarbeta.

Ibland måste man bara följa med strömmen

Vara en marionett i livets ofrivilliga spel
Man vet aldrig vad ödet döljer i sitt sköte

Man får spela dom kort livet ger en

Trots alla upp och ner gångar,
Lev och Lev Idag !


Ett ensamt hjärta

Sargat av besvikelser

Låst med extra lås

Blöder

Ägaren till hjärtat låser in sina känslor

Släpper inte in någon nära

Det gör för ont

Ett hjärta som varit ensamt för länge

Gör att man blir förändrad

Det ensamma hjärtat bygger väggar omkring sig

Rädd att släppa in känslor

Känslor som kan skada, förlama

Rädd för att ens börja försöka känna igen

Ensamheten blir ens nya hem

Gråten ens nya bundsförvant

Sorgen en ny lekkamrat

Ett ensamt hjärta nöjer sig

Med tystnaden i ett mörkt rum

Alla säger

Lyft på huvudet

Sluta aldrig hoppas

Att nånstans därute finns den där speciella personen

Personen som ger ditt liv mening

Som skänker dig frihet

Lycka och kärlek

Nån som tycker om dig precis som du är

Men varför är det så svårt att tro på dessa ord

Varför känns det alltid så ensamt

Som om världen var en soloshow


Jag

En förstörare av världar

Din värld

Min värld

Allt jag rör vid förstörs

Varför skall det vara så ?

Har jag drabbats av en evig olycka ?

Eller är jag bara klantig som få ?

Den som det ändå visste




Jag kanske får sluta bry mig, sluta tänka. Men det går inte, det skulle vara samma sak som att sluta känna, sluta älska. Då finns ingen mening kvar. Jag ska ta hand om mig själv, inte glömma att jag är bra. Glömma annat i stället. Som att ett tomt register ofta säger mycket mer än ett fullt. Säger att något fattas. Hos mig ska inget fattas; inget alls.


Va rädd om er, kram.








Kommentarer
Postat av: Emelie

Älskar dig min fina mamma!!

2010-03-19 @ 20:53:54
URL: http://wennstig.bloggplatsen.se
Postat av: mamma

Tack Emelie, jag älskar dig oxå <3 <3

2010-03-20 @ 10:37:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0