Redo

Allting har en mening.

Det är min övertygelse. Det finns inget jag ångrar. Jag vill inte vrida tiden tillbaka.

Det fanns en period i mitt liv då jag ville stanna tiden.

Men inte nu.

Det som sker är menat att ske och jag tar emot det. Jag klarar av det. Oavsett vad det är. Jag lever kärlek och öppnar hjärtat på de människor jag möter genom att själv öppna mitt hjärta.

Jag vänder andra kinden till och accepterar det som komma skall.

Jag älskar för det är vad jag föddes till att göra.

Det som var det var.

Det som ska komma kommer att komma.

Jag är redo för det livet ger mig.


<3



Jag har förstått att kärlek kan skrämma en del.

Det har skrämt mig.

Jag har varit rädd för mina egna känslor.

Jag har varit mycket rädd genom åren.

Rädd.

Rädd för katastrofer, rädd för andras känslor, rädd för mina egna känslor, rädd för att leva, rädd för att dö, rädd för att vara för mycket, rädd för att vara för litet.

Jag är inte rädd längre.

Det finns inte en enda sak som skrämmer mig. Allt som sker sker oavsett om jag kämpar emot det eller inte. Jag är maktlös.

Det är i min maktlöshet som min egen frihet ligger. Varför skulle jag försöka kontrollera något som jag ändå inte har makt att kontrollera?


Jag ser utanför mig själv och ser snön falla. Jag skrapar rutorna på min bil och klär på mig varma kläder. Jag skulle kunna göra som förr om åren, tänka att det fan inte borde vara kallt eller snöa eller att jag borde slippa skrapa rutorna på min bil. Men då ljuger jag för mig själv. Verkligheten är det den är. Det jag ser, hör, känner och doftar. Det som är det är och det finns inget jag kan göra för att det inte ska vara det det är.

Samma är det med kärleken.

Jag kan inte rå för vem jag älskar. Jag kan inte styra mina känslor. Jag kan inte heller styra andras känslor. Antingen älskar de mig för att jag är allt det jag är eller så gör de det inte och det är som det är. Jag kan inte välja med förnuft eller logik att jag ska älska en människa. Jag bara gör det för att det är vad mitt hjärta manar mig att göra.




<3  

Kärleken är vacker.

Något annat vore inte tänkbart att säga.


Va rädd om er,kram.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0