Lev livet!

För vem kan leva livet,  livet som är ditt? Ta ingenting för givet, kalla aldrig något "mitt". Allt kan ändras på ett tvärkasts minut, om en evighetssekund är livet slut. Vem vill minnas allt som inte gjordes, alla saker du en gång sa du inte tordes? Sörj inte det liv som inte blev som tänkt, låt dig inte förgås av drömmen som blev sänkt. Lev livet här och nu, för ingen annan, kan leva det som du!

Imorgon är en ny dag, en bra dag, en ostartad dag, en pigg dag, en glad dag, en solig dag, en dag med nya möjligheter och utmaningar! Positivt tänkande råder oftast bot på det mesta i min värld. Tänkte att om jag avslutar dagen med lite peppande ord kanske det smittar på morgondagen?

Solen skiner, snön smälter, himlen är alldeles ljusblå och det känns i hela kroppen att nu är det inte långt kvar alls längre innan våren är här på riktigt och det börjar hända saker, både i mig, i naturen och i folks ansikten, klädsel och framförallt tempo.

Snart kommer det att vara glada soldyrkande ansikten som man möter överallt igen och utsläppta axlar, bara ben och människor som tar sig tid att stanna och njuta lite av det vackra vädret. Solglasögon, nyputsade bilar som glider omkring och fullt med uteserveringar med folk som sitter kvar länge länge med sin ljumma latte eller varma öl och bara ser glada ut. Glada för att solen skiner på dom.

Va rädd om er, kram.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0