Hur långt liv har du?

Hur långt liv har du? Jag vill att du funderar ett ögonblick på det.. Hur långt liv har du?

Vi tar ofta livet för givet. Att vi bara finns. Utan en tanke på att vi en dag försvinner. Den sista dagen. Det sista ögonblicket. Vad kommer du att tänka på då?

Kommer det att finnas något som du ångrar? Finns det något kvar du vill göra?

Vad jag försöker säga är det att lev som om varje dag är den sista. Lämna ingenting ogjort.

Se på de små sakerna i livet. Fundera ett ögonblick på vem du skulle sakna när din sista stund är kommen. Vem du vill ha vid din sida en sista gång. När du kommit fram till ett par namn så fundera på vad de betyder för dig. Glöm inte att visa din uppskattning nästa gång ni träffas. Tala om att du är glad för att de finns i ditt liv.

Jag vill inte på något sätt låta dyster. Snarare tvärtom. Jag vill att ni ska börja se på de små sakerna i livet. Det vi verkligen skulle sakna om vi skulle förlora det.

Jag vill att du ska fundera på hur du prioriterar i ditt liv. Vad är livet för dig?

För mig är det mina vänner. Dom jag älskar,  mina närmaste. De är det viktiga i mitt liv. Jag arbetar för att kunna njuta av min fritid. Mitt liv.


Va rädd om er,kram.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0