Förändring






Jag känner att det händer stora saker inuti mig just nu. Det är bland det mest känslomässigt omtumlande jag varit med om på mycket, mycket länge. Det handlar om insikter, förståelse, acceptans. Bland annat. Bitar som håller på att falla på plats. Tankehärvor som jag burit inom mig länge som är på väg att redas ut.

Det är som att öppna en dörr från min vinter mot sommaren där utanför.

Det är så det känns.

Det händer stora saker inuti mig just nu.



Jag känner mig som en nykläckt kyckling (lagom till påsk *fniss*) Nej men skämt å sidor. Livet är underbart på många sätt men ibland kan man inte undgå att fundera på vad meningen är med det som sker. Speciellt det på insidan. Nåväl måtte solen lysa upp vägen på vår färd!



Räds ej min vän.
Jag är inte långt borta.
Jag kan vara ditt sällskap
när natten är som mörkast.
Jag kan trösta dig
när det är som tyngst.
Och jag skingrar gärna
skuggorna som döljer ljuset.
Och jag är gärna hoppet
om en ljusare framtid.


Va rädd om er, kram.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0