En ny dag..........

Var rädda om er !

Man vet inte hur länge man har varandra.

Ta det lugnt så går de  bättre!

Stressa inte för att det blir sämre då.

Tänk på dig själv också !

Hjälpa varandra om man kan och orkar.


Jag funderar på att jag vill vara barn igen. Dels för att jag hade velat uppleva vissa stunder igen. Men även för att slippa all denna stress och alla dessa bekymmer man har som "vuxen". Självklart så är jag väl medveten om att långt ifrån alla barn har det "bekymmerslöst". Men det är en härlig känsla att vara just BARN!!=)

Jag vill gå i skolan och vara ledig varje helg och ha en massa lov hela tiden Jag vill leka med Barbiedockor, längta till jul och födelsedagar för att då kunna önska sig en massa saker som man ändå tröttnar på efter att man haft dem i en vecka. Jag vill cykla och kanske ramla. Få ett bamse-plåster och att mamma eller pappa ska pussa på mig tills det "onda" går över. Jag vill ha veckopeng, få utegångsförbud och behöva göra nåt "jobbigt" där hemma som straff.

Jag vill kunna använda fraser som "Men alla andra har det" , "Varför får alla andra men inte jag?". Jag vill bråka och skrika, säga till någon att jag hatar dem, för att sedan krypa upp i deras famn för att säga förlåt.

Jag vill kunna gå ut och leka utan att behöva tänka på vad jag har på mig, vara rädd om min makeup och att mitt hår ska förstöras. Jag vill fråga chans på en kille, för att därefter se honom bli ihop med världens snyggaste tjej, vara ledsen i EN DAG för att sen bli kär i nästa kille.

Jag vill längta till att bli VUXEN!! Utan att ha någon aning om vad ekonomi, räkningar, cancer och familjeproblem är för någonting. Ja, allt som man inte ville HA och VARA när man va barn vill jag ha nu. När man är gammal vill man vara ung och när man är ung vill man vara äldre. Varför är det så? Varför är vi aldrig nöjda med det vi är och har? Det är inte fören den dagen vi inte längre ÄR elller HAR det som vi inser sanningen. Men då kan det vara försent..


Det är snart påsk. Jag vill kunna klä ut mig till påskkärring, rita en massa fina påskkort, knacka dörr och få en massa godis=) Tror ni jag kan lyckas övertala nån att jag ska få följa med dem? Haha=) Ja, vi får väl se=)

Va rädd om er , kram.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0