Ibland...

Alltså jag vet inte hur mycket tankar och funderingar som oftast snurrar i mina tankar.. Massor av sakerna kommer jag nog aldrig kunna skriva om! Dom är för knepiga för att skriva, saker som jag helst skulle vilja nå med mitt liv, saker som jag skulle vilja hände!

Men ibland tänker jag massor, jag längtar efter massor...

Däremot vet jag inte om jag kan kalla det ånger, dåligt samvete.. Vissa saker sonar jag hela livet, andra har jag sagt förlåt om.. Men ibland räcker inte ett förlåt för att reda upp saker.. Vissa saker kan till och med vara oförlåtliga!

Men någongång vill jag vara fri från all skuld, ha fått förlåtelse för saker och situationer jag handlat fel i...  Fan livet är mer invecklat än jag någonsin trott! Jag har ju gjort många ont, men samtidigt har jag ju gjort många gott med!

Vissa saker jag vill med framtiden vet bara vissa personer, dock vet ingen om ALLT!



Hur fan ska jag nå det jag njuter av mest av i livet, hur når jag målen jag egentligen vill!

Djupa tankar, tankar som förbryllar mig... Tankar som får mig att "jag skulle vilja!" men jag vågar inte för att kanske priset är för högt, jag kanske skadar mig mer än vad jag är beredd på...

Men jag vill nått med mitt liv, jag vill nå vissa nivåer av lycka!

Total lycka tror jag inte på, det har jag tappat hoppet på under alla åren.. Men man vill ju önska att den finns, även om den nu inte finns för mig! Och är det nu så förbannat illa att den totala lyckan inte finns för mig får jag nöjja mig med det som får mitt liv verka något så när meningsfullt!

Ändå vill jag nå total lycka, även om jag inte är förunnad den!

Detta blir för tunga tankar just nu... Dags att släppa tankarna och göra nått som piggar upp mitt liv...

Om så för stunden.. Förstunden är gott nog just nu!

Men jag kan i allafall göra skillnad framöver...







Va rädd om er,kram.





Kommentarer
Postat av: Ewa

Jag tror att ingen kan vara lycklig genom hela livet eftersom lycka bara är en sinnesstämning och det är dina känslor som styr dig. Man orkar helt enkelt inte vara glad som en lärka hela tiden, ibland sårar man andra när man själv inte mår bra.



Jag tror att alla människor vill tillfredställa sina behov och utveckla livet till något bättre. Men för att lyckas så tror jag att man måste lära sig att hantera sina känslor först och själv ta ansvar över hur man mår. Trivs man med sig själv så kommer lyckan av sig själv.

2010-06-27 @ 00:20:17
Postat av: susanne

Du skriver så klokt .. kram

2010-06-27 @ 02:37:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0