om vänskap

''vänner är den familj vi själva valde''
Vänskap för mig är som ett riktigt bra förhållande. där man känner så stark ömsesidig kärlek och tilllit att allt i livet blir lite självklart.

Såklart så räcker man inte alltid till så mycket man skulle önska. sin egen energi och tid har man ju bara i en begränsad mängd. stt finnas där för sig själv i första hand, är ett måste för att sedan kunna ge till andra av den energin som blir över när ens eget hjärta har nog.

Alla tampas vi med det ständigt dåliga samvetet över att vi inte hinner ge så mycket som vi vill till våran familj och våra vänner. men jag tror att de som behöver varandra i livet alltid finns där till hands trots att man kanske inte ses eller hörs varje dag. då är allt lika självklart igen. sann vänskap och sann kemi känner man.vänner fyller en. inspirerar och gör en till en bättre människa. vänner får en att känna sig älskad och trygg. vänner dömer inte.

Detta är mina tankar. några kanske håller med mig och andra inte.



V Ä N S K A P

Vänskap
är ingenting man får
den blir till som en gåva
att vårda som ett smycke
ovärderligt.


Va rädd om er,kram.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0