Snart ..

Känns inte alls som jag hunnit med det jag velat göra denna sommar, allt hamnade i ett vilotillstånd...

Men, men! Man kan inte alltid få som man vill!

O just nu sitter jag och drar i handbromsen för att inte spekulera om framtiden.. Inte det lättaste, men välbehövligt!

Sitter faktiskt och funderar på ifall man skulle finna det där rofyllda tillståndet som verkligen får mig att må bra.. Dock med insikten att den inre stressen kontra viljan till ro inte riktigt vill sammarbeta!

Knepigt läge kan jag helt klart säga.. Skulle verkligen behöva en spark i häcken för att ta mig i kragen! Däremot det värsta är att jag inte själv kan sparka mig i häcken, både av kroppsliga  skäl och av bristen på lust!


Just i denna stund skulle jag behöva en eldsjäl som drog igång mig och fick mig att ta mig både tiden som bad mig att bryta detta mönster... Däremot har jag med tiden lärt mig att man inte ska eller bör förlita sig på sådan hjälp utifrån, man ska lära sig ta tag i det själv och se till att det händer!

Bara inse att allt har sin tid, allt tar sin tid...  Sen att allt inte alltid blir som man önskar och vill är ju en ny insikt, kanske därför jag drar i handbromsen och inte spekulerar om framtiden för mycket...



Snurreli snurr....

Saknar den där inre glöden jag hade en gång i tiden! Hur sjutton väcker man den????







Va rädd om er, kram.









Kommentarer
Postat av: Ewa

Ja hur sjutton väcker man den där inre glöden. Jag minns inte när min slocknade eller varför. Jag vet att jag kände igen mig själv för en tid sedan, men sen var det någon som släckte den lika fort. Inte försiktigt utan med värsta brandsläckaren. Ska elden nånsin mer tändas, jag hoppas att det ligger och pyr någonstans ... någongång ...



Ibland tänker jag "fan det här är inte jag". Jag önskar jag kunde hitta tillbaka till mig själv, eller har livet format om mig? Och hur formar man sig tillbaka???

2010-08-01 @ 20:01:13
Postat av: susanne

Ja .. man tror att man har hittat sig själv igen. Men då kommer en tanke eller händelse som gör att man reagerar .. o sen är man där igen. Rädslan för att nåt ska gå fel kommer för ofta, för man blir bara rädd o backar tbx..



Kramar om dig Ewa <3

2010-08-02 @ 00:17:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0