Tacksamhet

Tacksamhet är en positiv känsla som används för att visa uppskattning för vad någon annan gjort. Tacksamhet kan framföras med ord, gester. En vanlig tacksamhetsgest är applåden. Ofta så glömmer vi bort att vara tacksamma, vi bara tar allt för givet.

Ja trött är jag eftersom jag somnade vid 03-tiden i förrgår och vid 02-tiden i natt. Sömnen kan jag inte göra så mycket åt. Jag lägger mig i tid men det går INTE att sova. I bland så är det bara så. Ledsen, nej jag har inte varit ledsen - bara låg. Jag har för mycket som snurrar i huvudet. Det går inte att sova. Det gör egentligen ingenting men nätterna är så långa och sen kommer det en lång dag också. 

Ge mig Sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra Mod att förändra det jag kan och Förstånd att inse skillnaden.
 
Modet har jag men jag behöver få sinnesro någon minut per dag för att hämta andan och jag behöver mycket förstånd för att lära mig inse att vissa saker kan jag inte förändra. Där är jag maktlös.

Det är märkligt hur starka vi kan bli - om vi månar om oss själva - när vi inser att vi bär ett räddhågset litet barn inom oss, när vi kramar om det och ger det trygghet. Ensamma vågar vi ingenting. Tillsammans vågar vi vad som helst.

Jag ska ta hand om barnet inom mig i morgon, jag ska inte lämna det ensamt inför de prövningar morgondagen kan föra med sig.

jag duger som jag är och jag är värdefull kvinna.

Visst har vi en bra dag framför oss och visst duger vi som vi är och visst är vi värdefulla människor.

I dag när jag sa dessa ord så tänkte jag till, och sa för mig själv orden högt en gång till och jag tänkte på innebörden av dessa ord.

Jag tänkte att i dag ska jag leva "som om" allt är bra. Att leva "som om" och att tänka "som om" är bra. Gör man det ofta så börjar man ändra sitt sätt att tänka, leva, vara och tro. Allt känns bättre och till slut så tycker man att - livet är inte så tokigt i alla fall och det är klart att jag duger.


Va rädd om er,kram.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0