Skymten

Skymtar ord, tankar och känslor. Hinner inte få fatt dem innan de hunnit förbi. Försöker fånga dem på tungan, med pennan, men de gäckar mig. I insomnandet, mitt i ett samtal, förnimmer jag något viktigt. Något som måste få liv och födas av min hjärna, förvekligas av mina fingrar. Ord som får någon lycklig, hoppfull eller tårögd. Jag sörjer de jag missar. De kan te sig små, kantiga och oviktiga, kanske är de för blyga för att komma fram, kanske ska de mogna ytterligare en tid. Min otåliga jakt efter dem hjälper föga. De föds när de ska... Låter sig skymtas och visa vägen...



Vårskri


Det var länge sen. Evigheter sen min kropp skrek som den gör nu. Den vill inte vara ensam. Den längtar efter din. Det som var ett stort vill ha, vem det vara må, är nu du. Förundrad, förstummad står jag utanför mig själv och ser det som händer med stigande förvåning och glädje. Min kropp längtar bara när hjärnan fått stimulans först. Sinnena kräver sitt. Stimulera min själ och jag följer dig till jordens ände.


Va rädd om er,kram.


Kommentarer
Postat av: Amelie

Vad vackert o kärleksfullt....Jätte fint vår skriket av ha någon hos sig,alla har någon men man själv går där i sin ensamhet.Man vill känna sig behövd o älskad.Beröring ....Ja listan kan göras lång.Önskar dig all lycka du finner mannen i ditt liv,för ingen kan ju missa en sån söt ängel.Hjärta av guld kram min fina vän <3

2010-04-05 @ 22:57:12
URL: http://bloggplatsen.angelinmyheart
Postat av: Susanne

Så roligt att du skrev lite när va du in :) Jag önskar dig oxå lycka till i livet. En stor o gokram till dig min fina vän. <3

2010-04-06 @ 05:23:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0