Sent skall syndaren vakna.

Jag är i begrepp att synda.
En av de värsta synderna av idag.
Och jag står i begrepp att synda.
Och jag gör det utan tvekan.
Så vad är det då för synd?

Äktenskapsbrott?


Nej..

Mord?

Näpp..

Stöld?

Jaaa...

Just nu stjäl jag.
Utan att ha dåligt samvete.
Nja. Lite dåligt samvete har jag nog.
Varför skulle jag annars erkänna min synd?
Du kanske undrar vem jag stjäl ifrån?
Jag stjäl ifrån dig.
Du är mitt offer.
Har du inte märkt att jag har smugit in och stjäl ifrån dig?
Vad är det nu jag stjäl ifrån dig?
Vad det än är så kommer du aldrig att få tillbaka det.
Och ingen domstol kommer att döma mig.
Så tillbaka till det jag så oförlåtligt stjäl.
Jag stjäl din tid.
Jag får dig att läsa allt medans din tid går.
Och den tiden får du aldrig igen.
Vad är då ett lämpligt straff för denna synd?
I vilket helvete hamnar jag?
Så vilket straff ska jag få?
Så jag böjer mitt huvud och ber om förlåtelse.



Va rädd om er,kram.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0