Säg något ..

Säg nåt. Tala till den du tror jag är. Den jag är i mötet med dig. Berätta om vad jag gör med dig. Vad min själs speglar säger dig. Mina ord, mina tankar, min närvaro. Vad väcker jag hos dig? Vad har jag som du tycker om? Rör mig med en mening. Jag lovar du ska få tusenfalt igen.






Det är skillnad på vänskap och kärlek. På gemenskap och brinnande förälskelse. Ett lätt val när det står solklart framför mig. Ta ansvar för mina känslor och leva därefter. Inte låta mig dras in i saker och liv som inte fullfyller mig. Det kan vara nog så tufft, ensamt och hårt att leva efter detta men det är värt varje svettdroppe när belöniningen kommer. Ron i själen och lyckan att leva det liv jag önskar. Några dagar ibland glömmer jag detta. När vardagen blir för tung så följer jag den enkla vägen som inte leder någonstans. Så påminner jag mig...






En stund glömde jag hur det skulle kännas. Hur livet ska vara när det är gott. Men ingen panik. Inte den där stora tomma hemska saknaden. Med ro för jag vet att dagar kommer. Det finns ju ljus i tunneln nu för tiden...








Va rädd om er,kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0