Mmmm mmm mmmm...

Glad. Skulle jag tro. Känns rätt fint, inte så där grått och rörigt som förut. Mer skimrande nu. Det grå lurar lite bakom hörnet. Men valet blir att inte se åt dess håll. Tiden är rätt jobbig ibland. Speciellt när den springer. Och inte stannar.



Glädje för den tid den som finns kvar. Hjärtat ber om en tid som inte tar slut.
Livet är just nu grönt, snurrigt och vackert, känns lite som vårgröna glaskulor. Lövtunna, men med ett hårt skal. Jag klarar mer än jag vågar tro.




Tänker på alla vägar livet tar. Raksträcka, motvind och uppförsbacke. Sedan, plötsligt. Medvind och nedförsbacke. Igen har en karta, livskarta. Tur det, vad vore livet annars? Förutbestämt. Leave the pas behind and smile for what is here now. Sant. Varför ångra och tänka över det förflutna. Det är just förflutet. Framtiden. Okänd. Nuet - här och redo att levas. Glad! Snö som smälter. Luft och ljus. Nu är här.



Jag försöker inbilla mig att det inte spelar ngn roll,
men det gör nog faktiskt det.
Jag försöker inbilla mig att jag inte tänker på annat,
men jag gör nog faktiskt det.
Jag önskar att jag skulle kunna tänka klart,
men jag kan inte det.
Jag önskar att jag skulle veta helt säkert,
men jag vet inte det.
Jag inbillar mig att man inte måste ha allt,
men jag tror att jag behöver det. '



Idag är jag fruktansvärt lycklig, är jag en bergodalbana eller vaddå? Hrm, I like it anyway.















Va rädd om er,kram.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0