Godmorgon världen!

En blomma är bara en blomma. Den tänker inte "jag är fel för att jag borde vara gul eller rosa". Det tänker heller inte "det är fel rosa nyans på mig" eller " jag har för många blomblad". Inte heller bekymrar den sig med "mina blad är för stora! Det lägger ingen tid på sånt tänkande, för det finns inte i blommans värld. Den står där stolt och vacker och visar upp sig i all sin härlighet. Den bara är. 

Vi skulle kunna göra likadant. För allt börjar med att vi accepterar oss själva precis som vi är, och inte försöker vara någon annan eller vara på ett sätt som någon annan vill. Det krånglar bara till det. För varje människa är unik och fantastisk. .

Om vi bara kunde slappna av och acceptera oss själva mer.

Jag har märkt att jag skulle kunna ha som arbete att bara att gå runt bland människor och säga till dem:

Du duger precis som du är.

– Du har redan allt du behöver inom dig.

Det viktiga är inte i sig om man "lyckas" eller inte, för det finns olika grader av att lyckas. Det viktiga är att man försöker! Det är att lyckas i sig. Du kommer inte ångra saker du gjorde när du ligger för döden, du kommer att ångra det du ville men inte vågade…


Va rädd om er.kram.


Kommentarer
Postat av: Emelie

Du har sån fin blogg mamma, hjärta dig!

2010-04-04 @ 15:08:38
URL: http://wennstig.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0