Försiktig ..

En tid har det fungerat. Mitt hjärta är vidöppet för nya äventyr och jag ser att det finns en härlig värld därute.


Denna underbara energi som äntligen kommit ikapp mig av sig själv. Inte genom någon annan. Bara från mig själv. Jag ska vara rädd om den.
Själen känns uppfylld och världen hittar in i mig.


Bara det att jag är rädd. Rädd för att det ska bli som alla de senaste nätterna. Så istället är jag bara vaken o spelar musik o läser o surfar.


Älska mig och du får allt. Du får himlen. Och helvetet. Ingen du träffat förr liknar det jag är. Det hjärta du får är större, vidare, öppnare än något du någonsin mött. De tankar du får varmare, hetare och djupare.


Så jag backar. Jag låter dig vara. Betraktar dig på avstånd och väntar in dig. Du ser det inte. Du skräms av mig så jag förminskar mig. Tystnar. Tittar, lyssnar, väntar. Urblodet i mina ådror hjälper mig. Jag kan sitta på pass. En dag kommer du. En dag väljer du själv att gå i min fälla... En dag faller du.


Styrkan i din själ. Du som får allt annat att blekna. Du lär mig att ta livet och kärleken idag. Det blir bra. Du har tagit dig in. Det finns inga murar.





Va rädd om er,kram.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0