En lycklig idiot!

Tankar och funderingar.
Det finns gånger då jag önskar
att jag var en lycklig idiot.
Lyckligt ovetande om ansvar,
arbete och räkningar.
Så vill du ha en halv hjärna?
Då hade jag kanske varit bättre?
Hmm.. Nu kanske du tycker jag är en idiot?
Hoppas det.
För då är jag halvvägs mot mitt mål.

Jag fyller just nu livet med motion, teveserier, vila när det behövs och små städpass. Lite umgänge här och där också. Livet lunkar liksom på, dagarna flyger iväg och jag bara hänger på och känner mig nöjd över det lilla. Jag är inte längre den människan som känner att något måste hända hela tiden - sådan var jag förut. Nu är jag lite lugnare i mig själv och jag tycker om att bara vara.

Vår personlighet förändras hela tiden. Den du är idag kommer du inte vara om tio år och den du var för tio år sedan är du inte längre. Vissa saker med vår personlighet förändras aldrig. En person som alltid har haft ett hett temperament kanske alltid har det men lär sig att hantera det på ett bättre sätt. Samhället kräver av denne att kunna kontrollera sig och denne måste anpassa sig till miljön. Om personen inte klarar av detta blir den inte accepterad.
Många tror att det är uppväxten som formar vår personlighet och detta stämmer nog till viss mån med tanke på att det är nu vi lär oss vad som är rätt och fel. Men en människa som har haft en dålig uppväxt kan fortfarande växa upp och bli en bra människa och det motsatta, en person som har haft en underbar uppväxt kan växa upp och bli en mördare eller en våldtäktsman.
Vår omgivning formar oss, men människor påverkas på olika sätt av den.
Vi kommer nog aldrig att kunna komma överens om hur en människas personlighet skapas men de viktigaste är att vi lär oss att alla är olika och att vi måste respektera varandra.


¨*•.¸♥¸.*.¸♥¸.•*•.¸♥¸.*.¸♥¸.•*¨

Vi är resultatet av vad vi tänker


Va rädd om er,kram.


Kommentarer
Postat av: Ewa

Hahaha .. Lycklig idiot, jag förstår vad du menar. Har tänkt samma tanke själv.



Appropå personlighet så tror jag också att våra tankar har stor betydelse, men att det är våra handlingar och val som förändrar oss.



Tack vännen för en bra blogg!

2010-04-02 @ 10:55:07
Postat av: Susanne

Ja visst är de så ..

Tack själv för att du vill kika in o läsa .. kram <3

2010-04-02 @ 16:25:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0