Att leva i nuet!

Det pratas mycket om att leva i nuet, men vad innebär det egentligen?



"Njut nu, lev i nuet!"



När man lever i nuet så gör man det man tycker/tänker/känner för stunden - man känner ingen rädsla för vad som kan hända för framtiden vet vi inget om, man är inte rädd för att visa kärlek till folk och man sprider den mer än gärna fritt. Det är en otrolig befrielse att leva i nuet! Man slipper oroa sig för allt runtomkring, det enda man behöver lägga någon energi på är det som finns exakt just nu.



Ett tips är att tänka att man lever i en "nu-bubbla". Det enda du ser, hör och känner är det som finns just för stunden - just i denna sekund. Allt annat är borta och det finns varken en dåtid eller en framtid, det finns bara en nutid. När du lever i din nu-bubbla gör du allt som du känner för, du vågar göra allt du känner för - vad det än innebär. Du följer din känsla och det som är rätt för dig, och du bryr dig inte om vad andra tycker och tänker om det. Skulle du göra något som i framtiden (som inte finns) ger dig små bekymmer så tar du det då, men just nu följer du bara din känsla och gör det som är rätt just nu. Tänk "nu-bubbla" när du känner att dina tankar sätter lite för hög fart mot framtiden, du är här och nu - inte där och sen.



Jag själv strävar efter att leva i nuet så mycket som möjligt, men det är inte alltid så lätt minsann! Jag får speciellt jobba med att inte vara så rädd för konsekvenserna av det jag gör. Jag skippar hellre en sak än att få skäll eller en tillsägelse.




Jag, tänkte mana på er att leva i nuet då det ger er ett otroligt mycket lättare och mer befriande liv. Jobba med dina rädslor och besegra dom! Förhoppningsivs har ni lättare att förstå hur ni ska ta till er den meningen och använda er utav den nu, Lev i nuet.










Va rädd om er,kram.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0