Lev

Jag har förstått lidandets natur. Jag har känt vad lidande kan göra en människa. Jag har sett vad lidandet kan få människor att göra mot sig själva och andra. Jag har förstått. Jag har känt.



Sanningen är den att det fanns en mening med allt det där. Som det funnits en mening med allt annat som skett i mitt liv. Jag bär inte med mig det som oläkta sår eller ömmande ärr. Det som hände finns inom mig som livserfarenheter.



Tänk vilken tur jag haft som har fått vara med om allt detta lidande! Det har fått mig att till fullo uppskatta dagar när allt är som en stilla sjö. Lidandet lärde mig att värdesätta livet små mirakel, som solen, molnen, fåglarnas sång, doften i skog och mark, människorna som jag möter som gör mig gott.



Det som har varit har gett mig en annan syn på livet. På meningen med att leva. Allt som varit har öppnat mig på ett sätt som får mig att möta andra med kärlek. För det är vad jag föddes till att göra.


Jag vet vem jag är. Jag står upp för den jag är. Jag är stolt över den jag är. Den du ser, möter och hör är den jag är. Oavsett vem du skulle vilja att jag var så är jag den jag är.



Solen gick upp och kommer att fortsätta att skina tills den dag jag är borta.







Va rädd om er,kram.
.





Kommentarer
Postat av: Amelie

Så sant,det du skriver.Fin blogg,mycke bra skrivit.Är så glad du är min vän här på fb,Kram ha en fortsatt trevlig kväll ...<3<3<3

2010-07-10 @ 18:29:58
URL: http://bloggplatsen.se/angelinmyheart
Postat av: susanne

Tack snälla du,jag blir verkligen glad när jag får höra såna fina saker.

Jag är väldigt tacksam att få ha dig som min vän oxå.

Ha en fortsatt fin helg <3 <3

2010-07-10 @ 18:45:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0