Sliten ....

Det är bara skrutt med mig faktiskt.
Det är så otroligt frustrerande att jag inte mår bättre än vad jag gör.
Just nu är det framför allt bara piss, känns de som.
Jag är oändligt trött. Hela tiden.
Och väldigt dämpad.
Orkeslös, less.
Känner inte lust till något.
Det är trögt.
Och väldigt mörka tankar kommer över mig ….
Så var det med den ”superkvinnan”
Va rädd om er, kram

Vill ..

Tydligt blir det.

Vad jag vill ha.

När jag inte kan få det.

Som ett litet barn

sätter jag mig ner och surar

för att jag inte får som jag vill.

Det är bra.

För oss alla.

Det borde hända mig oftare.

 

Va rädd om er, kram.


"Imorgon är en annan dag".

Ännu en dag har passerat i mitt liv.

Det blev en bra dag till slut.

En dag när jag känner att morgondagen ger nytt hopp.

Jag har hela tiden strävat efter att må bättre, hitta glädje, vara glad för det jag har m.m.

Jakten på dessa saker gör att jag mår sämre när jag inte lyckas uppnå det jag söker.

Att jag kanske ska tillåta mig själv att bara vara.

Bara vara på det humör jag faktiskt är på just då.

Är jag nedstämd, låt det vara så, är jag glad, låt det vara så.

Inte hela tiden sträva efter något jag ändå kanske inte kan eller orkar uppnå.

Tids nog kommer jag finna ro och lycka, glädje och trygghet.

Det får ta den tid det tar.

Jag måste lära känna mig själv igen, den person jag är nu,

den person jag blivit ....

 

Va rädd om er, kram.

 

Jag kan inte titta tillbaka för det kommer aldrig bli som förut ändå


asch

 

Tar en dag i taget

Reser mig sakta

Tror jag stiger upp

Till sommaren!!

 

De flesta av oss har väl då och då dagar då man känner att man vill dra något gammalt över sig, man känner sig låg helt enkelt.


Vem har sagt att livet ska vara en dans på rosor osv.

Hur brukar du hantera dessa ”sämre dagar”?


Va rädd om er, kram.



 


Jag är störd!

Jag är fanimej inte klok. På riktigt. Vad är det för fel? Vad ÄR det för fel? Ingenting hjälper ju, jag är trött, jag är less, jag är allting förutom glad, jolite ibland ;)  Min hjärna ska jag skicka på semester, lååångt bort. Enkel resa till Kina. Mitt flimmer blir jag galen på. Varför ska jag ha de?  Allt bara ramlar över mig hela tiden.
Va rädd om er,kram.

Några anledningar till att man bör undvika förhållande .. ;))

- Man måste vara social...(vilket jag inte är hela tiden)

- Man måste vara öppen med sina känslor..(vilket jag inte alltid kan)

- Man måste dela med sig av sitt godis...(vilket jag inte alltid vill)

-Man bör klä sig i någonting annat än osexiga mjukisbyxor efter duschen på kvällen...(vilket jag stortrivs i)

- Man ska helst inte ha barn som den andra kan gnälla över..(vilket jag har, barn alltså, men mina är stora :)))

- Man undrar ofta vad man gör för fel...(vilket jag tydligen ofta gör)

-Man ska helst ha råd att slinga håret så det ser tjockare ut..(vilket jag inte har pengar till)

-Man ska helst inte be om hjälp, då kan man utnyttja...(vilket jag aldrig gör)

-Man ska inte fråga vad den andra gör, då har man ett kontrollbehov...(vilket jag INTE har)

-Men mest av allt så bör man unvika förhållanden för att man blir bara så jävla ledssen och sårad...(vilket jag upplevt)

Vi kan byta ut ordet MAN till JAG istället...tror att det blir mera rätt o riktigt då...:)


Va rädd om er, kram.


Gammal, grå o gaggig!

Alla människor kommer en dag att blir gammal, grå och gaggig.
Spelar ingen roll hur mycket botox eller skönhetsoperationer de gör. Kroppen kommer ändå att åldras.

Varför inte bara gör det på det naturliga sättet?
För hur kan man tycka det är snyggt när det ser ut som ansiktet är uppspänt med klädnyppor?
Enligt mig är ålderdomen något vackert.

Alla ska åldras och alla kommer att göra det, varför inte göra det på det naturliga sättet då?

För alla åldrar har sin charm och alla är vackra på sitt sätt.
Även om de har massa rynkor. För rynkor är något som visar att det levt ett långt liv med många äventyr i.
Det behöver inte vara några stora äventyr, utan det kan vara att de gift sig, blivit konstnär eller helt enkelt bara fött barn.

Tänk på att rynkorna berättar lite om dit liv. Så låt rynkorna finnas.
Även fast alla kommer bli gamla, gråa och gaggiga så är alla vackra på sitt sätt.


Va rädd om er, kram.

Önskelista

Snälla tomten!

Vad jag önskar mig.....Att ha en man en MAN, som först och främst är snäll, men om

han sedan kunde svara i  någon diskussion med något annat än jag vet inte, har aldrig hört, så glad jag skulle blivit.

Tomten!!!

Om han sedan inte hade haft tummen mitt i näven, hade klart varit en fördel,men inget krav.

Utseendet skiter jag i, bara han är fräsch.

Det önskar jag mig.... Har du en sådan stor säck så packa ner honom, jag lovar honom en hedersplats.

Och dig en jätteportion god gröt.

 

Va rädd om er, kram.


Rutin..

Vaknade av mig själv.
Söndag ..
Jag vaknade av mig själv.
Idag var det så igen:
"Åh, nej! Inte en dag till... Varför drabbar de mig? Varför drabbar nya dagar mig?"

Men nu är det så...
Nu är det bara att falla tillbaka på rutiner.
Nästa rutin är "Kaffe, kaffe, kaffe!".

Va rädd om er, kram.



Till alla kvinnor i perfekt ålder ..

Du vet att du är gammal när Du sitter i gungstolen å inte kan gunga. Glimten i dina ögon kommer från solen då den bryts i dina dubbelslipade glasögon. Du sätter tänderna i en härlig köttbit å de stannar där.


Du ser fram emot en tråkig hemmakväll. Din favoritkolumn i tidningen är ”Detta hände för 25 år sedan”

Du släcker lyset enbart av ekonomiska skäl. Allt gör ont…å det som inte gör ont funkar inte. Du ångrar alla de gånger som du motstod frestelsen. Din pacemaker öppnar garagedörren varje gång du ser en snygging. Du känner dig som om det är morgonen efter… men du har inte varit någonstans.

Du har för många rum i huset…men för lite rum i medicinskåpet. Du kan alla svar men ingen frågar dig

Ditt stora sinne å din smala midja har bytt plats.




Va rädd om dig, kram.


Fånga kärleken ....

Sorry för dålig uppdatering, tror att jag haft lite bloggtorka.
Men hoppas allt är bra med er? Tack för att ni hänger här och gillar bloggen, det uppskattas♥
Kärlek är som vinden, du kan inte se den, men du kan känna den
Ibland är det som en svag vindpust, ibland som en storm,
ibland är det helt stiltje utan en endaste bris.
Det går inte att fånga vinden, men går det att fånga kärleken ....
lyckan?



Va rädd om er, kram.

----

"Var glad över att du finns.
Varför du finns,
det behöver du inte tänka på
du skall bara ta vara på din tid
och göra det bästa av ditt liv enligt dina egna tankar!"


Va rädd om er, kram.


Till er alla.

Till alla som jag följer och som följer mig:
jag ger er denna blomma
den är tagen en fantastisk sommar,
som tack för att ni besöker mig.
Tack ni,
ta en titt
gärna ett blomblad
det är ni värda!


Va rädd om er,kram.


i gränsen.

Fast i uppförsbacken. Kämpar, gnetar, sliter men livet verkar vilja fortsätta i uppförbacken.
Vilket borde betyda att det går bra för då går det ju uppåt så om jag väl kommer till den nu så efterlängtade nerförsbacken så går det ju utför vilket är dåligt.
Vad är egentligen bäst av det. Har jag missförstått allt, går jag åt fel håll, ska jag bara sluta gå uppför backen,
vända på klacken och knata nedåt.
Eller jag vet att när livet går bra så går det så j-kla bra,
allt flyter på så enkelt att man nästan inte tror att det är sant.
Och mitt i allt detta känslan av ensamhet.

Vaknade till igår natt och just i gränsen mellan dröm och verklighet
tyckte jag mig höra ljudet av någons lugna andetag bredvid mig....



Va rädd om er,kram.




Ja, måndag igen då!

Vilken underbar höstdag, känner lyckokänslor när jag tittar ut genom fönstret.
Skoja bara!
Va rädd om er, kram.

....

Va rädd om er, kram.

Jag Har

Jag har genomgått någonting stort
jag har upplevt det inte många gjort

Tagit mig igenom något otroligt svårt
och det är nu jag ska fokusera väldigt hårt

På att läka min kropp och själ
så ni andra slipper säga farväl

Och istället kan välkomna mig hem
helt frisk och återställd igen



Va rädd om er, kram.


Drömmar

Berättar du dina innesta tankar och drömmar för någon?
Eller håller du dem för dig själv, kanske i en liten tanke om att berättar man dem så går de inte i uppfyllelse?
Som när man ser en stjärna falla eller när man blåser ut ljusen på födelsedagstårtan?
För visst är en del av ens drömmar lite hemliga, lite så där önsketänkande som man vill ska hända eller göra.
Berättar du för någon? Din spegelbild kanske?
Eller viskar du dina drömmar och önskningar i vinden och hoppas att de sprids vidare och kanske går i uppfyllelse?
Va rädd om er, kram.

Kul i november?

 

Nu var det dags för den här månaden som egentligen bara är en transportsträcka till december. Få har November som sin favoritmånad. Dock finns det väl ni som fyller år t ex denna månad , tex min näst äldsta dotter ;)

Vem älskar November?

Det här är verkligen den mörka månaden även om jag inte ska klaga, hos mig har vi 2 plus grader i diset. Ganska bra start på hösten.

Dessutom är det höstlov, ja inte för mig. Jag minns aldrig att jag haft höstlov någonsin, annat var det på min tid….

Men annars, har du något tips på hur man får lite glädje även denna månad?



Va rädd om er, kram.

Ifred.

Tystnaden tar mig i sina skyddande, vaggande händer

Ensamheten lägger sig som balsam över mina öppna sår.

Lugnet sköljer bort all  smärta och oro.

Ifred kan jag äntligen börja läka.

 

Va rädd om er, kram.


Två är fler än en.

Mobilbild


Kan det vara så att även blommor vill hålla ihop två och två?
Ensam är ju inte stark,
Det vet jag, nu.



Va rädd om er, kram.

RSS 2.0